جزئیات جدیدی از سریال جدید ده‌نمکی

سریال جدید مسعود ده‌نمکی برای پخش در ایام رمضان با عنوان «رستگاری» در فضایی کاملا متفاوت و گویا ماورایی مدتی است که در حال ساخت است.
تصویر جزئیات جدیدی از سریال جدید ده‌نمکی

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود ده‌نمکی هنوز که هنوز است با سه‌گانه «اخراجی‌ها» در عالم تصویر شناخته می‌شود. با این همه او چند سریال‌ هم برای تلویزیون ساخته که «معراجی‌ها» نمونه‌ای از آن است.

سال گذشته این کارگردان «آزادی مشروط» را برای تلویزیون ساخت. مجموعه‌ای که به‌رغم حضور بازیگران شناخته‌شده نتوانست موفقیت چندانی در جذب مخاطب کسب کند. بخشی از این اتفاق شاید به تاریخ مصرف‌گذشتگی موضوع برمی‌گشت و اینکه مخاطبی که چند سال با ویروس مرگباری چون کرونا دست و پنجه نرم کرده بود، در دورانی که تازه از این بیماری رها شده بود، نه توان تماشای شوخی با موضوعی اینچنین دردناک را داشت و نه اصلا دوست داشت برایش اتفاقات یادآوری شود.

از طرفی کاراکترهای ثابتی چون قشر ساده‌اندیش جامعه، روحانی دلسوز، بسیجی آگاه، دانشجوی فریب‌خورده و ... به اصلی‌ترین ویژگی آثار ده‌نمکی تبدیل شده است و در شرایطی که سریال «آزادی مشروط» از بازیگران خوبی هم بهره برده بود اما حتی عده‌ای از همین بازیگران که مقابل دوربین رفته بودند هم به سریال و کیفیت آن انتقاد داشتند.

با این همه مسعود ده‌نمکی تاکید دارد که «آزادی مشروط» در حقیقت فرمول آزمون پس‌داده‌ای از مانیفست کارهایش محسوب می‌شود.

او پیشتر بیان کرده بود، ترجیح می‌دهد فعلا با مدیوم تلویزیون حرف‌هایش را بزند. بر این اساس، یک سال پس از «آزادی مشروط» حالا خبر ساخت سریالی برای ماه رمضان توسط ده‌نمکی به گوش می‌رسد. مجموعه‌ای با عنوان «رستگاری» که قرار است در ماه رمضان پخش شود. سریالی که در آن از کاراکترهای همیشگی‌اش از جمله کاراکتر روحانی بهره برده است و برخی بازیگران «آزادی مشروط» از جمله علیرضا استادی نیز در آن تکرار شده‌اند. حمیدرضا هدایتی نیز با گریم یک روحانی ظاهر شده است؛ کاراکتری که در «آزادی مشروط» مهران رجبی آن را ایفا کرد.

فیلمنامه سریال «رستگاری» را حسن وارسته به نگارش درآورده است که در قالب ۳۰ قسمت، به سرانجام رسیده. نام وارسته در نگارش سریال‌هایی چون «پایتخت»، «دودکش»، «علی‌البدل»، «دیوار به دیوار» و «بچه‌ مهندس» به چشم می‌خورد و حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را عهده‌دار شده است.

سریال‌های جدید تلویزیون در ایام محرم با بازیگران مطرح ؛ از لعیا زنگنه تا ثریا قاسمی

تجربه دو سال قبل «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی نشان می‌دهد، بازگشت دوباره سریال‌های ماورایی به کنداکتور مجموعه‌های رمضانی، هرچقدر هم با انتقادهایی همراه باشد اما در نهایت سریال دیده می‌شود؛ بنابراین از همین الان می‌توان روی دیده شدن سریال ده‌نمکی حساب کرد. ضمن اینکه فرصت ماه رمضان خود بستری مناسب برای پرمخاطب شدن هر سریالی است که اگر به‌خوبی از آن استفاده شود نه‌تنها برای سازندگان عاقبت به‌خیری دارد که سرنوشت تلویزیون را هم یک‌باره‌ تغییر می‌دهد و ورق بیننده را به سمت آنتن برمی‌گرداند. هرچند ساخت سریال ماورایی در نهایت مثل راه رفتن روی بند باریکی است که هر اشتباه کوچکی احتمال لغزیدن‌های بزرگی را به همراه دارد.

در سریال «رستگاری» محمود پاک‌نیت ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است. او که اخیرا در مجموعه‌هایی چون «گیلدخت»، «آتش و باد» و «تب و تاب» به طور همزمان در قاب تلویزیون دیده شد، این بار در قالب نقشی دیگر به سریال ماورایی ده‌نمکی پیوسته و به عنوان بازیگر رمضانی معرفی شده است.

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان طی ماه‌های گذشته و پس از پیش‌تولید سنگین و طولانی در بیمارستانی در تهران کلید خورد. این سریال در مرکز سیمافیلم و در ۳۰ قسمت تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

تاکنون از محمود پاک‌نیت، علیرضا استادی، حمیدرضا هدایتی، رامین راستاد و مهدی سلوکی، نیما شاهرخ‌شاهی و کاوه سماک‌باشی به عنوان بازیگران این مجموعه یاد شده است.

منبع: همشهری آنلاین

503793