وزیر رفاه خبر داد:

حمایت دولت سیزدهم از ۱.۴ میلیون نفر مددجوی بهزیستی

وزیر رفاه گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ۱.۴ میلیون نفر تخت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.
تصویر حمایت دولت سیزدهم از ۱.۴ میلیون نفر مددجوی بهزیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدصولت مرتضوی، در مراسم سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی و تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر، افزود: در طول دو سال عمر دولت سیزدهم، بالغ بر ۴۰۰ هزار خانواده و در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی گفت: در این بازه زمانی بالغ بر ۳۵ هزار واحد مسکونی از محل منابع عمومی و با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و … احداث و به مددجویان واگذار شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح آئین‌نامه قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، اظهار داشت: با تصمیم به‌موقع دولت و اصلاح قانون، تراکم کودکان در مراکز دولتی و خصوصی کاهش یافته و جمعیت ۳۵۰ نفری در مراکز نگهداری به ۴۰ نفر تقلیل یافته است که این افراد هم کسانی هستند که تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارند و امکان خروج از این مراکز را ندارند.

مرتضوی با تقدیر صمیمانه از خانواده‌های فرزندپذیر، گفت: معلولیت‌های ژنتیکی با توجه به پیشگیری‌ها و غربالگری‌ها کاهش یافته است اما بروز حوادث جاده‌ای همچنان موجب افزایش آمار افراد دارای معلولیت می‌شود که امیدواریم این نوع از معلولیت هم کاهش یابد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته کمک‌هزینه مراکز نگهداری و مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش سازمان بهزیستی ۲ بار افزایش یافته است.

منبع: مهر

503676