پای کلاهبرداران رمزارزی به اپلیکیشن تردز اینستاگرام هم باز شد؛ مراقب باشید!

از زمان راه‌اندازی تردز (Threads)، رسانه اجتماعی میکروبلاگینگ (microblogging) جدید متا (فیسبوک سابق)، چندین کاربر سرشناس بازار ارزهای دیجیتال که در توییتر فعالیت دارند، نسبت به حساب‌های جعلی در این پلتفرم جدید هشدار داده‌اند.
تصویر پای کلاهبرداران رمزارزی به اپلیکیشن تردز اینستاگرام هم باز شد؛ مراقب باشید!

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر می‌رسد که کلاهبرداران زمان را برای ایجاد حساب‌های فیک برای جعل هویت چهر‌ه‌ها و پروژه‌های رمزارزی معروف تلف نکرده‌اند. به گزارش رمزارز نیوز، Wombex Finance، یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز، تصویری از یک حساب کاربری تردز را در توییتی منتشر کرده که یک حساب جعلی با اسم آن وجود دارد و هشدار داده که این حساب ممکن است کلاهبرداری باشد.

لئونیداس، یک اینفلوئنسر فعال در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز هشدار مشابهی را به دنبال‌کنندگان خود در توییتر ارسال کرد و گفت که هویت او و سایر حساب‌های NFT بزرگ توسط کلاهبرداران در تردز جعل می‌شود. جفری هوانگ، خواننده رپ، تهیه‌کننده موسیقی، کارآفرین و فعال اجتماعی تایوانی-آمریکایی هم که در توییتر به عنوان برادر بزرگ ماچی شناخته می‌شود، پروفایل تردز خود را توییت کرد و در پاسخ، یکی از کاربران گفت که یک حساب تردز جعلی با نام او از قبل وجود دارد.

در حالی که حساب‌های تردز ذکر‌شده هنوز هیچ لینک کلاهبرداری یا فیشینگ را به اشتراک نذاشته‌اند، نباید فراموش کرد که توییتر برای سال‌ها یک رسانه محبوب برای کلاهبرداران فیشینگ رمزارزی بوده است. در این کلاهبرداری، یک تاکتیک رایج شامل هک کردن حساب‌های توییتر افراد و کسب‌وکارهای معروف و ارسال لینک‌های مخرب برای قربانیان است که باعث می‌شود کاربران عبارت اولیه کیف پول خود را به اشتراک بگذارند، یا یک کیف پول را به یک دستگاه هوشمند تخلیه‌کننده رمزارز متصل کنند.

به گزارش شرکت امنیتی Beosin، در نیمه اول سال جاری، 108 میلیون دلار ارز دیجیتال در کلاهبرداری‌های فیشینگ به سرقت رفته است. همانطور که تردز همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهد، این احتمال وجود دارد که کلاهبرداران به ایجاد حساب‌های جعلی برای جعل هویت چهره‌ها و پروژه‌های رمزارزی ادامه دهند. بنابراین، ضروری است که کاربران مراقب باشند و فقط با حساب‌های رسمی تعامل داشته باشند.

منبع: رمزارز نیوز

502795