نویسنده ۸۷ ساله از مرگ گریخت

«ماریو وارگاس یوسا» نویسنده ۸۷ ساله برنده نوبل اهل کشور پرو، پس از دومین ابتلا به ویروس کرونا از بیمارستان مرخص شد.

تصویر نویسنده ۸۷ ساله از مرگ گریخت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از سی‌ان‌ان اسپانیا، «آلوارو وارگاس یوسا» فرزند این نویسنده در صفحه اجتماعی خود از مرخص شدن پدرش از بیمارستان مادرید پس از بهبودی علائم ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

این دومین بار در ۱۵ ماه اخیر است که این نویسنده مطرح به ویروس کرونا مبتلا می‌شود.

«یوسا» که در سال ۱۹۳۶ در پرو متولد شده، بازمانده نسل طلایی غول‌های ادبی آمریکای لاتین است، که در سال ۱۹۹۳ تابعیت اسپانیا را گرفت. او در حالی به خاطر ترسیم واقعیت‌های اجتماعی تحسین شده است که در محافل روشنفکری آمریکای لاتین به خاطر مواضع محافظه‌کارانه‌اش اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرد. «یوسا» یکی از چهره‌های نسل درخشانی است که شامل چهره‌های بزرگی چون «گابریل گارسیا ماکز» و «خولیو کورتاسار» می‌شود.

«ماریو وارگاس یوسا» متولد ‌۲۸ مارس ‌۱۹۳۶ است و از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «سال‌های سگی» (‌۱۹۶۶)، «جنگ آخرالزمان» (‌۱۹۸۴)، «مرگ در آند» (‌۱۹۹۶) و «سور بز» (‌۲۰۰۲) و همچنین «سردسته‌ها»، «گفت‌وگو در کاتدرال»، «زندگی واقعی آلخاندرو مایتا»، «در ستایش نامادری»، «راه بهشت»، «چرا ادبیات؟» و «دوشیزه‌ خانم تاکنا» اشاره کرد.

«یوسا» در سال ‌۲۰۰۸ نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را دریافت کرد. او که جایزه‌ ادبی «دن‌کیشوت» در کارنامه‌ افتخاراتش به چشم می‌خورد، در سال ۱۹۹۵ توانست جایزه‌ سروانتس، مهمترین جایزه‌ ادبی نویسندگان اسپانیولی‌زبان را از آن خود کند و همچنین در سال ۱۹۹۶ برنده‌ جایزه صلح آلمان شد. او روز هفتم اکتبر سال ۲۰۱۰ در حالی برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبیات شد که حدود ۲۰ سال به عنوان یکی از کاندیداهای این جایزه‌ پرافتخار شناخته می‌شد.

492457