راه اندازی 400 سالن سینمایی طی چهارسال آینده

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: طی چهار سال ۴۰۰ سالن سینمایی در کشور راه‌اندازی می کنیم.
تصویر راه اندازی 400 سالن سینمایی طی چهارسال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد خزاعی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سینما فرهنگ مبارکه با بیان اینکه استان اصفهان مهد فرهنگ و هنر و دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه هنر سینما است، اظهار داشت: وضعیت سینماها در این استان نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر مناسب است.

وی با اشاره به نبود سالن سینما در ۲۰۰ شهرستان کشور اضافه کرد: ما در زمینه زیرساخت‌های سینمایی در کشور کمبودهایی داریم که باید بهتر شود اما در منطقه شرایط نسبتاً خوبی را داریم.

وی با اشاره به اینکه سالن سینما در کنار تماشای فیلم منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد شد، ادامه داد: از این رو توسعه سینماها را در کشور دنبال خواهیم کرد و قصد داریم طی چهار سال ۴۰۰ سالن سینمایی در کشور راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سهم استان‌ها در زمینه تولیدات سینمایی کاهش یافته است، ابراز داشت: برای این امر باید دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها تقویت شود و برای جوانان علاقمندان ورکشاپ‌های تخصصی در این زمینه برگزار کنیم.

آقای خزاعی با اشاره به لزوم پرداخت بخشی از مالیات صنایع اصفهان برای توسعه فرهنگ و هنر گفت: این امر در اصفهان می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد چرا که حتی یک درصد مالیات‌های صنایع این استان می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های هنری و فرهنگی آن تأثیر جدی داشته باشد.

منبع: شفقنا

492225