هنگام اجرای چمن مصنوعی برای حیاط و بالکن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

این روزها شاهد نصب و اجرای چمن مصنوعی در بالکن‌ها، حیاط، مراکز و باشگاه‌های ورزشی بسیار زیادی هستیم. چمن‌های مصنوعی با ساختار بی‌نظیر خود ضمن زیباسازی فضا از دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به چمن‌های طبیعی برخوردار هستند. برای اجرای این چمن‌ها باید مراحل خاصی را پشت سر گذاشته و نکات مهمی را رعایت کنید؛ اما این نکات چه هستند؟ در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر نکات نصب چمن‌های مصنوعی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
تصویر هنگام اجرای چمن مصنوعی برای حیاط و بالکن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها شاهد نصب و اجرای چمن مصنوعی در بالکن‌ها، حیاط، مراکز و باشگاه‌های ورزشی بسیار زیادی هستیم. چمن‌های مصنوعی با ساختار بی‌نظیر خود ضمن زیباسازی فضا از دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به چمن‌های طبیعی برخوردار هستند. برای اجرای این چمن‌ها باید مراحل خاصی را پشت سر گذاشته و نکات مهمی را رعایت کنید؛ اما این نکات چه هستند؟ در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر نکات نصب چمن‌های مصنوعی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اهمیت اجرای چمن مصنوعی به صورت اصولی

اگر با ساختار چمن‌های مصنوعی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. همین طول عمر بالای آن‌ها موجب محبوبیت چمن‌های مصنوعی شده‌اند؛ اما در صورتی می‌توان آن‌ها را ماندگار دانست که اجرای چمن مصنوعی به درستی صورت گیرد. برای نصب چمن‌های مصنوعی استانداردهای خاصی ارائه شده‌اند که رعایت این استانداردها اهمیت بسیار زیادی دارند.

به بیان ساده‌تر می‌توان نصب چمن مصنوعی برای تزیین تراس منزل را مثال زد. استانداردی که برای نصب این چمن‌ها در تراس و بالکن در نظر گرفته‌شده با زمین‌های بازی و فوتبال متفاوت است. با توجه ‌به این موضوع می‌توان گفت اجرای اصولی چمن‌های مصنوعی موجب افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود؛ پس به همین جهت نباید به‌سادگی از کنار این موضوع عبور کنید.

نکات مهم اجرای چمن مصنوعی

برای اجرای اصولی چمن مصنوعی لازم است به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید. رعایت این نکات اثرات مستقیمی بر نتیجه نهایی خواهد داشت و موجب افزایش زیبایی و جلوه چمن‌ها می‌شود. از مهم‌ترین نکات نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی موارد زیر را می‌توان بیان کرد:

فراموش نکنید که اجرای چمن مصنوعی امری کاملاً تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. برای این امر باید توانایی انجام برش ‌کاری‌های پیچیده و ظریف را داشته باشید. توصیه داریم اگر در این زمینه اطلاعات و مهارت خاصی ندارید، از مشاورین و متخصصینی که در این حوزه فعالیت دارند جهت نصب چمن‌های مصنوعی کمک بگیرید.

هنگام خرید چمن مصنوعی به سراغ محصولاتی بروید که موجب افزایش قابلیت ارتجاعی زمین می‌شود. این محصولات به ‌خوبی می‌توانند نیازمندی‌های شما را در طولانی ‌مدت برآورده سازند.

پس از انجام چسب زنی چمن مصنوعی، چکش زنی را فراموش نکنید. چکش زنی این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا به خوبی چمن‌ها را به زمین متصل کنید. بر این اساس بایستی با دقت بالایی انجام شود. هرگونه سهل‌انگاری و یا بی‌دقتی در مرحله چکش زنی می‌تواند آسیب‌های قابل ‌توجهی به چمن‌های مصنوعی وارد سازد.

اگر قصد اجرای چمن مصنوعی در حیاط را دارید نیازی به استفاده از میخ‌های فلزی برای اتصال چمن نیست. بست‌های فلزی گزینه‌ای عالی برای ایجاد فضای سبز در حیاط‌های باغ‌ها و ویلاها هستند.

مراحل اجرای چمن‌های مصنوعی

ساختار چمن‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی می‌گردد که شما برای نصب و اجرای آن‌ها در محیط‌های مختلف محدودیتی نداشته باشید. این چمن‌ها قابلیت‌های لازم برای نصب روی بتن، سطوح سخت، سرامیک و بین سنگ‌ها را دارند. تولیدکنندگان این محصولات را به‌ صورت رولی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود این چمن‌ها را در ابعاد و عرض‌های متفاوتی خریداری و مورداستفاده قرار دهید. برای اجرای چمن مصنوعی نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارید. این مراحل به صورت زیر هستند.

آماده‌ سازی زمین

اگر قصد اجرای چمن‌های مصنوعی را در فضای بیرون ساختمان مانند حیاط دارید پیش از هر اقدامی باید سطح زمین را آماده‌سازی کنید. زمین‌ها به دودسته زمین‌های نرم و سخت تقسیم می‌شوند. نکته‌ای که باید در این راستا بدانید این است که برای نصب چمن مصنوعی در هرکدام از این زمین‌ها شرایط متفاوتی پیشرو دارید. اگر زمین موردنظر شما با خاک پوشانده شده است به ‌عنوان زمین نرم شناخته می‌شود؛ در غیر این صورت در دسته زمین‌های سخت قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم اشاره‌ای به مهم‌ترین مزیت آماده‌سازی زمین پیش از اجرای چمن مصنوعی داشته باشیم می‌توان امکان نصب مجرای عبور آب را نام برد. درصورتی ‌که زیرسازی به‌ درستی انجام نشود منفذی برای عبور آب ایجاد نمی‌شود و این شرایط موجب ماندن نزولات جوی بر روی چمن‌های مصنوعی می‌شود. اگر مهارت لازم برای آماده‌سازی زمین ندارید بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید.

برش ‌دادن چمن مصنوعی

در گام بعد از اجرای چمن مصنوعی باید موفق به برش اصولی چمن‌ها شوید. برای برش این چمن‌ها و نصب آن‌ها در حیاط‌ها و بالکن‌های بزرگ سختی خاصی ندارید؛ زیرا این ابعاد به راحتی امکان استفاده از یک رول کامل را به شما می‌دهند. هنگام برش دقت کنید تعداد برش‌ها زیاد نشود؛ زیرا موجب سست شدن چمن مصنوعی می‌شود. چمن‌های مصنوعی با استفاده از مواد پلیمری تولید می‌شوند. اگر با این مواد آشنایی داشته باشید می‌دانید که نوعی مواد پلاستیکی خاص هستند که برای استفاده از آن‌ها در چمن‌های مصنوعی بایستی به حالت مذاب دربیایند.

پس از تولید چمن‌های مصنوعی این مواد از حالت مذاب خارج شده و سخت می‌شوند و در نهایت لایه‌های بالایی آن تعبیه می‌گردند. استحکام لایه زیرین چمن تأثیرات قابل ‌توجهی بر دوام و ماندگاری آن‌ها دارد. با هر برش این میزان استحکام کاهش می‌یابد؛ بنابراین توصیه داریم هنگام اجرای چمن مصنوعی در حیاط و یا بالکن از انجام برش‌های غیرضروری بپرهیزید.

چسباندن لبه‌های کار

پس از پایان برش‌ها نوبت به چسباندن لبه‌های کار می‌رسد. توجه داشته باشید که هر رول باید با رول کناری خود به ‌صورت لب ‌به‌ لب قرار گیرد. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت عدم ایجاد فاصله بین لب‌ها هنگام اجرای چمن مصنوعی است. با قرار دادن رول‌ها در کنار هم باید از نوار اتصال برای چسباندن آن‌ها به یکدیگر استفاده کنید. طریقه استفاده از این نوارها به این شکل است که ابتدا باید نوار را روی زمین پهن کنید و در گام بعد بر روی آن‌ها یک لایه چسب قوی بریزید. در نهایت چمن مصنوعی باید بر روی نوار فیکس گردد.

از نوارها بهتر است برای اجرای چمن مصنوعی در زمین‌های خاکی و طبیعی استفاده کرد. درصورتی که زمین موردنظر سخت است نیازی به نوار اتصال برای نصب نخواهید داشت؛ چرا که می‌توان آن‌ها را به صورت مستقیم بر روی زمین نصب کرد. نکته‌ای که نباید نسبت به آن بی‌ توجه باشید این است که حتماً سطح چمن پس از اجرا باید صاف و یکدست باشد. هرگونه ناهمواری در سطح چمن نشان می‌دهد مراحل را به‌ درستی طی نکرده‌اید.

هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی

چالشی که بیشتر مردم و مشتریان با آن مواجه هستند هزینه‌های نصب و اجرای چمن مصنوعی است. هزینه‌های این امر بر اساس فاکتورهای خاصی تعیین می‌گردد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

میزان فیلر تزریق شده به زمین

جنس، تراکم الیاف‌ها و ارتفاع چمن مصنوعی

نوع بافت الیاف و زیر چمن

دستمزد نصب چمن مصنوعی

کلام آخر

بر اساس مطالبی که بیان شد می‌توان به این نتیجه دست یافت که نصب و اجرای اصولی چمن مصنوعی مستلزم رعایت نکات بسیار مهمی است که می‌توانند بر روی نتایج نهایی اثرگذار باشند. برای اجرای چمن مصنوعی باید مراحل مهمی همچون آماده‌سازی زمین، برش چمن‌ها و چسب زنی آن‌ها را پشت سر بگذارید. هرکدام از این مراحل باید با دقت عمل بالایی انجام شوند در غیر این صورت ماندگاری چمن را کاهش می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید چمن مصنوعی و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه خدمات دکوراسیون و فضای سبز می‌توانید از طریق سایت سبز دکور (https://sabzdecor.com) اقدام کنید.

492110