جشن ۳۳ سالگی برنامه «شب بخیر کوچولو» با حضور مریم نشیبا

امروز به منظور سالگرد تولد برنامه «شب بخیر کوچولو» که سال‌هاست از رادیو پخش می شود و یکی از برنامه های نوستالژیک محسوب می شود، جشنی از سوی رادیو در یکی از استودیوها برگزار شد و کیک این جشن که با تصویر مریم نشیبا تزئین شده بود، توسط اهالی رادیو بریده شد.
تصویر جشن ۳۳ سالگی برنامه «شب بخیر کوچولو» با حضور مریم نشیبا

به گزارش سایت خبری پرسون، جشن ۳۳ سالگی برنامه «شب بخیر کوچولو» با حضور مریم نشیبا ـ گوینده پیشکسوت، گلریز وکیلی ـ سردبیر و تهیه‌کننده، مهدی آذرمکان ـ مدیر رادیو ایران و برخی مدیران گروه‌های مختلف این شبکه رادیویی برگزار شد.

سلامتی برای مادر قصه‌گو

مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ایران می‌گوید: برنامه «شب بخیر کوچولو» از نهم تیرماه سال ۶۹ پخش آن شروع شده، خانم نشیبا از همان ابتدا، اجرای این برنامه را برعهده گرفتند و این برنامه مشتری‌های ثابتی دارد. خود ما از شنونده‌های این برنامه بودیم و افتخارمان این هست که کنار ایشان هستیم.

آذر مکان ادامه می‌دهد: ایشان علاوه بر برنامه «شب بخیر کوچولو» برنامه «گلبانگ» را هم اجرا می‌کنند که یکی از برنامه‌های خوب رادیو است و ان‌شاءالله که خانم نشیبا سال‌های سال در هر دو برنامه خدمتشان باشیم و سال‌های سال به این مملکت و ملت و مردم و بچه‌ها خدمت کند.

مدیر رادیو ایران می‌گوید: نه تنها بچه‌ها، بلکه بزرگترها خانم نشیبا را دوست دارند و مشتری برنامه‌های «شب بخیر کوچولو» و «گلبانگ» او هستند. ان‌شاءالله خانم نشیبا همیشه زنده و سلامت و پابرجا باشند.

آغاز به‌کار «شب بخیر کوچولو» همزمان با زلزله رودبار/وقتی مصطفی رحماندوست شعر لالایی را سرود

مریم نشیبا، گوینده برنامه «شب بخیر کوچولو» از شکل گرفتن این برنامه در رادیو گفت: اینکه این برنامه از نهم تیرماه سال ۶۹ همزمان با زلزله‌ای در شمال آمده بود، آغاز به کار کرد.

این گوینده پیشکسوت در ادامه بیان کرد: به لطف جناب آقای مصطفی رحماندوست، خانم خراسانی و آقای کاظم‌زاده گل در گروه کودک، این کار راه افتاد من هم لوزه‌هایم را عمل کرده بودم و از من هم خواستند، تست بدهم و من را به جناب آقای سدیفی گل سپردند که یکی دوماهی من را تربیت کنند تا من جا بیفتم.

نشیبا ادامه داد: اینکه فقط صدا داشته باشی، مهم نیست بلکه این کار تکنیک خاص خودش را دارد. ایشان با سعه صدر بسیار به من آموزش دادند. هیچ‌وقت یادم نمی‌رود دختر جناب آقای مهندس پرتوی کار صدابرداری برنامه را شروع کردند و خانم پرشات پیروزکار زمانی که فقط هشت سال داشت در استودیو رادیو خواند و این ترانه ای که در برنامه شنیده می شود، اکنون برای بسیاری از ما به خاطره‌ای دل‌انگیز تبدیل شده است. همچنین مصطفی رحماندوست شعر لالالایی را سرود و محمودمنتظم صدیقی آهنگساز «شب بخیر کوچولو» است.

پخش لالایی در استودیو ۲۵ ساختمان شهدای رادیو

در حین صحبت‌های نشیبا آهنگ لالایی این برنامه در استودیو رادیو شنیده می شد. نشیبا که تقریبا هفتاد و پنج ساله است، از علاقه‌اش به این برنامه گفت و بیان کرد: من عاشق کار کردن در این برنامه شدم.

نشیبا از حسن خجسته ـ معاون سابق صدا ـ نیز به نیکی یاد کرد و گفت: امکان ندارد جلسه‌ای بدون نام ایشان تمام شود. ایشان همیشه من را تحسین می‌کرده است.

تهیه‌کننده «شب بخیر کوچولو»: با این برنامه به خواب می‌رفتم.

گلریز وکیلی، تهیه‌کننده برنامه «شب بخیر کوچولو» نیز بیان کرد: با برنامه، به خواب می‌رفتم و هیچ‌وقت باورم نمی‌شد که روزی بتوانم در کنار خانم نشیبا برای ساخت این برنامه همکاری کنم. یادم می‌آید اولین باری که این برنامه را در استودیو شنیدم، همین طوری مات و مبهوت ایشان را نگاه می‌کردم و برایم لحظات کودکی‌ام یادآوری شد. الان هم دختر خودم با قصه‌های شب بخیر کوچولو آشناست. از همان ابتدا لالایی را برای دخترم گذاشتم تا بشنود و هر بار که صدای خانم نشیبا را می‌شنود برایش انگار خاطره است.

چرا «شب بخیر کوچولو» چندسالی متوقف شد؟

وی گفت: نهم تیر سال ۶۹ تولد این برنامه است. این برنامه به صورت مستمر ادامه پیدا کرده است تا امروز. به غیر از چهار پنج سالی که در دهه هشتاد به دلایل مدیریتی، ساخت برنامه متوقف شد. از سال ۸۹ که سری جدید این برنامه بود، من به صورت مستمر تا الان با خانم نشیبا همکار بودم.

برش کیک توسط اهالی رادیو

در قسمتی از برنامه، کیک برنامه «شب بخیر کوچولو» که روی آن با تصویر مریم نشیبا تزیین شده بود، توسط این گوینده قدیمی بریده شد.

منبع: ایسنا

491596