کاهش بهای معاملات نفت برنت

قیمت نفت پس از رشد چشمگیر شب گذشته، در معاملات روز پنجشنبه که سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی و آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت، به سودگیری پرداختند، با کاهش روبرو شد.
تصویر کاهش بهای معاملات نفت برنت

به گزارش سایت خبری پرسون، بهای معاملات نفت برنت ۲۷ سنت معادل ۰.۴ کاهش پیدا کرد و به ۷۳ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۶۹ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز چهارشنبه، پس از انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، به میزان ۹.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که فراتر از کاهش ۱.۸ میلیون بشکه‌ای پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود، با حدود سه درصد افزایش بسته شده بودند.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس "ان اس تریدینگ" که زیر مجموعه شرکت "نیسان سکیوریتیز" است، در این باره گفت: بازار به دلیل تجدید نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آمریکا و اروپا که تقاضای جهانی برای نفت را کاهش خواهد داد، تغییر مسیر پیدا کرد.

سران بانک‌های مرکزی بزرگ جهان روز چهارشنبه تایید کردند که تصور می‌کنند تحکیم بیشتر سیاست پولی برای سرکوب تورم بالا ضروری خواهد بود اما همچنان بر این باورند که می‌توانند بدون ایجاد رکود، به این هدف دست پیدا کنند. جرم پاول، رئیس فدرال رزرو، احتمال افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا را منتفی ندانست و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، انتظارات برای نهمین دور افزایش نرخ بهره در منطقه یورو در ژوئیه را تحکیم کرد.

در چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، سود سالانه شرکت‌های صنعتی در پنج ماه نخست امسال، به دلیل ضعیف شدن تقاضا و کاهش حاشیه سود، افت دو رقمی پیدا کرد و به تشدید فشارهای کاهشی در بازار نفت کمک کرد.

منبع: ایسنا

491388