شورش واگنر نشان داد آدم‌کش‌ها و اراذل و اوباش هرگز قابل اعتماد نیستند

شورش واگنر نشان داد آدم‌کش‌ها و اراذل و اوباش هرگز قابل اعتماد نیستند و پشتوانه واقعی حکمرانان فقط مردم هستند کمااینکه توپ و تانک و تجهیزات نظامی نیز اگر با پشتوانه مردمی همراه نباشند، ارزش ندارند و کاری از آنها ساخته نیست.
تصویر شورش واگنر نشان داد آدم‌کش‌ها و اراذل و اوباش هرگز قابل اعتماد نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، نتیجه بسیار مهمی که از شورش یک روزه واگنر می‌توان گرفت اینست که جنگ اوکراین و این شورش یک روزه، پوتین را از جایگاه رئیس ‌جمهور یک کشور قدرتمند آنگونه که وانمود می‌شد به یک رئیس‌ جمهور ناتوان که نه موفقیتی در جنگ اوکراین به دست آورده و نه در داخل کشور تکیه‌گاهی دارد تبدیل کرده است.

ناکامی پوتین در جنگ اوکراین از حدود دو هفته بعد از شروع تجاوز نظامی روسیه به این کشور کاملاً مشخص بود ولی شورش واگنر این واقعیت را به شکل غیرقابل انکاری به رخ همگان و از جمله خود پوتین کشید. اکنون ثابت شده است که پوتین حتی در ارتش روسیه نیز با مشکل مواجه است و در هیچ زمینه‌ای تکیه‌گاه قابل اعتمادی ندارد. عقب ‌نشینی واگنر هرچند بظاهر یک خطر بزرگ را از بیخ گوش پوتین عبور داد ولی التهاب بی‌سابقه‌ای که آن شورش یک روزه به جان مسکو انداخت کاملاً نشان داد که دیگر کسی نه در داخل روسیه، نه در منطقه و نه در جهان نباید روی پوتین حساب باز کند. واگنر، پوتین را تمام کرده و پوتین اکنون در وقت اضافی نفس می‌کشد حتی اگر جان «یوگنی پروگوژین» را بگیرد.

روزنامه جمهوری اسلامی

490934