ادامه سریال بحران در بلژیک و خروج ستاره رئال مادرید از اردو

دروازه‌بان تیم ملی بلژیک به دلیل اختلافات درون تیمی، اردوی شیاطین سرخ را ترک کرد.
تصویر ادامه سریال بحران در بلژیک و خروج ستاره رئال مادرید از اردو

به گزارش سایت خبری پرسون، «تیبو کورتوا» دروزاه‌بان تیم ملی بلژیک در پی اختلاف درون تیمی بر سر بستن بازوبند کاپیتانی، اردوی شیاطین سرخ فوتبال اروپا را ترک کرد.

گزارش رسانه‌های بلژیکی حاکی از آن است که کورتوآ از اینکه در تساوی یک بر یک تیمش برابر اتریش در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴، به عنوان کاپیتان معرفی نشده، عصبانی شده است.

بحران دوباره در تیم ملی بلژیک پس از آن به وقوع پیوست که «دومنیکو تدسکو» سرمربی شیاطین سرخ در غیاب «کوین دی‌‌‌بروینه»، بازوبند کاپیتانی را به «روملو لوکاکو» داد.

تدسکو دوشنبه شب درباره این تصمیم خود به خبرنگاران گفت: «ما با هم تصمیم گرفتیم که لوکاکو در بازی با اتریش کاپیتان باشد و کورتوا در بازی با استونی. همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه کورتوآ پس از بازی اتریش به من گفت می‌خواهد به خانه برود چراکه او سرخورده شده و احساس می‌کند به او توهین شده است».

سرمربی آلمان-ایتالیایی بلژیک که پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت این تیم را برعهده گرفته است، در ادامه گفت: «از همان ابتدای کار من تلاش کردم احترامی که او شایسته آن است را نشان دهم. از نظر من او بهترین دروازه‌بان دنیاست. من او را خیلی دوست دارم اما واقعاً از این رفتار او شوکه شدم.

بحران در تیم بلژیک به مدت‌ها قبل باز می‌گردد، رسانه‌‌های بلژیکی فاش کرده بودند پس از نمایش ناامیدکننده شیاطین سرخ مقابل تیم ملی مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ و شکست ۲ بر صفر آن‌ها در مرحله گروهی، جدال لفظی میان دی‌بروینه، «یان فرتونگن» و «ادن هازاد» شکل گرفت و لوکاکو مجبور شد پادرمیانی و اوضاع را آرام کند.

رسانه‌های محلی همچنین می‌گویند کورتوا و دی‌بروینه به دلایل شخصی، سال‌هاست با هم صحبت نکرده‌اند.

پس از صحبت‌های تدسکو، کورتوا نیز بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «من از صحبت‌های سرمربی که برداشت‌های شخصی و ناقص خود را از گفت‌وگوی خصوصی ما فاش کرد، متعجب و ناامید شدم. این اظهارنظر سرمربی واقعیت ندارد. من هیچ خواسته‌ای نداشتم و با لوکاکو درباره شفاف‌شدن این موضوع صحبت کرده‌ام».

دروازه‌بان رئال مادرید در ادامه گفت: «الان زمان مناسبی درباره صحبت‌کردن نیست چراکه ما بازی مهمی پیش‌رو داریم. بازی‌های بعدی ملی در پایان تابستان است و ما پس از آن خواهیم دید چه پیش می‌آید».

بلژیک در گروه خود در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ آلمان، یا یک بازی و سه امتیاز کمتر، پس از اتریش صدرنشین قرار گرفته است و امشب (سه‌شنبه) به مصاف استونی می‌رود.

کورتوا پس از اولین بازی خود در تیم بلژیک که به سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد، ۱۰۲ بار پیراهن این تیم را به تن کرده است اما تدسکو اعلام کرده در بازی برابر استونی، «متز سلز» دروازه‌بان تیم استراسبورگ فرانسه به میدان خواهد رفت.

منبع: فارس

490218