مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

اولین شگفتی جام رقم خورد

در شب بی‌مهری VAR با روملو لوکاکو، تیم ملی بلژیک نخستین بازی‌اش در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ را به اسلواکی باخت تا اولین مدعی ناکام جام لقب بگیرد.
تصویر اولین شگفتی جام رقم خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، بازی روز چهارم مرحله گروهی یورو 2024، امروز (دوشنبه) از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه فرانکفورت آره‌نا در گروه E میان تیم‌های بلژیک و اسلواکی برگزار شد که این بازی با برتری یک بر صفر اسلواکی همراه شد تا اولین شگفتی جام رقم بخورد.

تنها گل این بازی در دقیقه 7 مسابقه توسط ایوان شرانز به ثمر رسید. او در ریباند شوتی که هم‌تیمی کوتسکا زد و کاستیلس دورازه‌‌بان حریف به صورت ناقص آن را دفع کرد، توپ را وارد دروازه کرد.

ناکام بزرگ این بازی روملو لوکاکو بود که به تنهایی سه موقعیت تک به تک هدر داد و 2 گل او نیز توسط VAR رد شد. در این بین اسلواک‌ها نیز در ضدحملات شیاطین سرخ اروپا را آزار دادند و دروازه‌بان‌شان آنها را از دریافت گل دوم نجات داد. در نیمه دوم بلژیک به روند حملاتش ادامه داد و توسط روملو لوکاکو به گل هم رسید که البته VAR تشخیص داد مهاجم بلژیکی‌ها در موقعیت آفساید قرار دارد. این داستان یک بار دیگر در دقیقه 90 تکرار شد و این بار هم VAR گلی که مجدداً توسط روملو لوکاکو برای بلژیک به ثمر رسید را به دلیل خطای هند سازنده گل، لوئی اوپندا (کنترل توپ با دست قبل از ارسال آن برای لوکاکو) مردود اعلام کرد.

بعد از این اتفاق بلژیکی‌ها دیگر آن‌طور که باید و شاید دروازه حریف را با خطری جدی مواجه نکردند و دفاع سازمان یافته تیم تحت هدایت فرانچسکو کالتزونا حملات‌شان را یکی پس از دیگر خنثی کرد تا در نهایت نام بلژیک تحت هدایت دومنیکو تدسکو به عنوان اولین مدعی شکست خورده هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا ثبت شود.

منبع: پرسون

682912