مهر تایید غول سرمایه‌گذاری جهان بر بیت کوین! / منتظر افزایش بیشتر قیمت باشیم؟

بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان (با حدود ۱۰ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت)، روز پنج‌شنبه برای راه‌اندازی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین درخواست داد.
تصویر مهر تایید غول سرمایه‌گذاری جهان بر بیت کوین! / منتظر افزایش بیشتر قیمت باشیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون و بر اساس پرونده‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تشکیل شده، شرکت بلک‌راک قصد دارد از سرویس امانی صرافی کوین بیس (Coinbase Custody) به‌عنوان متولی خود استفاده کند.

یک ETF اسپات بیت کوین می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال در بازار را ردیابی کرده و امکان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را بدون نیاز به خرید مستقیم آن، فراهم کند.

شرکت بلک‌راک این درخواست خود را در زمانی ارائه کرده که بازار جهانی ارزهای دیجیتال به دلیل نقض ادعایی قوانین اوراق بهادار در تیررس رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده قرار گرفته است. به گفته فعالان برجسته بازار، این واقعیت که بلک‌راک، یک شرکت مدیریت دارایی معتبر و شناخته‌شده، برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین درخواست داده، می‌تواند به عنوان یک تحول مثبت در تلاش برای تأیید مقررات تلقی شود. از طرفی، این اقدام نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری علاقه عمومی به ارزهای دیجیتال است.

لازم به ذکر است که کمیسیون SEC ایالات متحده تاکنون هیچ درخواستی را برای ETF اسپات بیت کوین تأیید نکرده است؛ بنابراین، این اقدام بلک‌راک یک حرکت نسبتاً جسورانه در نظر گرفته می‌شود. با این حال، تام دانلیوی (Tom Dunleavy)، محقق ارشد مساری، در توییت جدید خود آمار امیدوارکننده‌ای را به اشتراک گذاشته و گفته که شرکت بلک‌راک در گذشته، برای ۵۷۵ مورد از ۵۷۶ درخواست ETF خود، تأییدیه گرفته است.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین از روز پنج‌شنبه و پس از انتشار این خبر، در یک روند صعودی بوده است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۲۶,۷۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۴٫۵ درصد رشد دارد.

منبع: رمزارز نیوز

489779