چهار گزینه ایرانی برای سپردن نیمکت استقلال چه کسانی هستند؟

در حالی که مدیران باشگاه استقلال با یک سرمربی اسپانیایی وارد مذاکره شده‌اند اما به نظر می‌رسد در نهایت یک مربی ایرانی به عنوان جانشین ساپینتو انتخاب می‌شو
تصویر چهار گزینه ایرانی برای سپردن نیمکت استقلال چه کسانی هستند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، خوان رامون لوپس، سرمربی پیشین رئال مادرید و تیم‌ملی زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا بامداد امروز (چهارشنبه) برای انجام مذاکرات با باشگاه استقلال وارد تهران شد و بعد از ظهر امروز هم به ساختمان این باشگاه رفت.

اما در اقدامی کم سابقه باشگاه استقلال برای سرمربی که هنوز مذاکرات با او به نتیجه نرسیده است، یک نشست خبری در محل باشگاه ترتیب داد. لوپس پس از پایان مذاکرات کوتاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اگر ببینم با تغییراتی که انجام می‌دهم به تیم استقلال کمک می‌کنم، این قرارداد را امضا می‌کنم. همه هدف ما کمک به استقلال و این باشگاه است تا به عنوان قهرمانی برسد.

این مذاکرات اما در شرایطی رخ داد که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ساعتی پس از رفت و آمد مربی اسپانیایی در باشگاه استقلال از حضور لوپس در ایران ابراز بی‌اطلاعی کرد و مدعی شد تا جایی که مطلع است، آبی‌های پایتخت در حال بررسی مربیان ایرانی برای جانشینی ساپینتو هستند تا شک و شبهه‌ای راجع به عملکرد مدیران استقلال در راه انتخاب سرمربی جدید این تیم به وجود بیاید.

البته وزیر ورزش و جوانان با تغییراتی که دولت در مالکیت استقلال و پرسپولیس ایجاد کرده، نباید مقام تصمیم‌گیری در امور باشگاه استقلال باشد چرا که این باشگاه با وجود ابهامات موجود به وزارت اقتصاد واگذار شده است. با این حال از صحبت‌های او می‌توان اینطور استنباط کرد که لوپس ممکن است عملیات فریبی برای معرفی سرمربی ایرانی باشد، به این معنا که مدیران استقلال بعدها می‌توانند مدعی شوند که تلاش‌شان را برای به خدمت گرفتن سرمربی خارجی کرده‌اند اما به دلیل نتیجه نگرفتن در مذاکرات، در نهایت با یک سرمربی ایرانی قرارداد بسته‌اند.

هم‌چنین شنیده می‌شود مسوولان وزارت ورزش این گلایه را از عملکرد مدیران استقلال داشته که اگر از نظر مالی مشکلی برای به خدمت گرفتن سرمربی خارجی ندارند، ابتدا با ساپینتو تسویه حساب کنند تا در آینده پرونده جدید مالی به پرونده‌های باشگاه استقلال اضافه نشود.

در هر صورت همان‌طور که حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در حاشیه مجمع عمومی این باشگاه تایید کرده بود، جواد نکونام، محمد ربیعی، ساکت الهامی و علیرضا منصوریان به عنوان چهار گزینه ایرانی برای سپردن نیمکت استقلال در لیگ بیست و سوم هستند. هم‌چنین باتوجه به صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان احتمالا شانس انتخاب سرمربی ایرانی به عنوان سرمربی جدید استقلال بیش‌تر از سرمربی خارجی است، در نتیجه باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه تصمیمی برای نیمکت آبی‌های پایتخت گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا

489625