محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

فعالیت دانشگاه آزاد در 30 کشور دنیا

رئیس دانشگاه آزاد از فعالیت واحدهای دانشگاه آزاد در 30 کشور دنیا خبر داد.
تصویر فعالیت دانشگاه آزاد در 30 کشور دنیا

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در نخستین آیین نکوداشت دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که بعدازظهر امروز در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی برگزار شد،گفت‌: با عرض تبریک به دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و جوانان اهل سرزمین افغانستان، با عرض سلام و تبریک خدمت جوانان اهل عراق، با عرض تبریک خدمت دوستان خوب و جوانان از سرزمین افریقا، کشور نیجریه، با عرض سلام و ارادت و تبریک به جوانان دیار مقاومت لبنان، با عرض تبریک خدمت جوانان سرزمین فلسطین، با عرض تبریک به جوانان پاکستان، با عرض تبریک خدمت عزیزان از کشور ترکیه، تاجیکستان که چه خوش فارسی را بر زبان می‌آورند و عرض تبریک به جوانان هند و آذربایجان.

وی گفت: در یازدهمین کشوری که در جمع فارغ‌التحصیلان است سلام داریم خدمت سرزمین شامات کشور سوریه. همگی افتخار داریم به نمایندگی از ۸۵۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی، این جشن را برپا کنیم، اما ورود شما عزیزان را به شبکه دانشگران جهان اسلام تبریک می‌گویم. یادمان باشد ما به سرزمینی تعلق داریم که از شبه قاره تا دریای مدیترانه روزی رهبری جهان را برعهده داشت. ۵۰۰ سال هیچ حرف علمی جدیدی زده نمی‌شد، مگر اینکه از دیار ما بود. وقتی محققی از شبه قاره حرکت می‌کرد، از شمال به افغانستان، ایران، شام و مکه، هیچکس نمی‌پرسید تو اهل کجایی؟ همه می‌گفتند تو دانشمند جهان اسلام هستی.

طهرانچی ادامه داد: ما افتخار داریم که دانشمندانمان سرآمدان علم جهانی بودند و با چراغی که در این سرزمین به دست معمار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) روشن شد، دوباره مهر به سرزمین مادری‌اش در حال برگشت است. افتخار داریم در این جشن در ایامی که ایام حج است و همه مسلمانان از سراسر جهان به مکه می‌روند، حول یک محور که آن محور، هم علم است، گرد هم آمده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: افتخار داریم که توانستیم در جایگاه ۱۵ جهانی در سرآمدان علم حاضر باشیم. ما می‌خواهیم به‌گونه‌ای دیگر بیندیشیم، می‌خواهیم دست در دست هم دهیم به مهر و دنیای خویش را به مهر کنیم آباد. از امروز افتخار دانشگاه آزاد این است در ۳۰ کشور دانش‌آموختگانی دارد که می‌تواند با آنها شبکه‌ای بسازد که این شبکه، شبکه رأفت انسانی باشد.

489608