شنا قورباغه و شناخت خواص آن در چند دقیقه

شنا قورباغه یکی از 4 سبک اصلی شنا است. این سبک از شنا قدیمی‌ترین نوع شنا بوده و یادگیری آن نیز بسیار ساده است. البته منظورمان از اینکه یادگیری شنای قورباغه ساده است این نیست که بدون مربی و تمرین می‌توانید آن را بیاموزید. بلکه در مقایسه با دیگر سبک‌های شنا یعنی شنای کرال سینه، کرال پشت و شنای پروانه چنین نکته‌ای را بیان کردیم.
تصویر شنا قورباغه و شناخت خواص آن در چند دقیقه

به گزارش سایت خبری پرسون، شنا قورباغه یکی از 4 سبک اصلی شنا است. این سبک از شنا قدیمی‌ترین نوع شنا بوده و یادگیری آن نیز بسیار ساده است. البته منظورمان از اینکه یادگیری شنای قورباغه ساده است این نیست که بدون مربی و تمرین می‌توانید آن را بیاموزید. بلکه در مقایسه با دیگر سبک‌های شنا یعنی شنای کرال سینه، کرال پشت و شنای پروانه چنین نکته‌ای را بیان کردیم.

در ادامه قصد داریم شنای قورباغه را بیشتر بررسی کرده و توضیح دهیم که این سبک شنا چه خواصی دارد و چطور می‌توان از آن استفاده کرد تا تناسب اندام داشت. پس با ما همراه باشید تا این نکات را به‌طورکامل برای شما توضیح دهیم.

برای آموزش شنا قورباغه با مستر سوییمر کلیک کنید.

شنا قورباغه چیست

شنا قورباغه همان شنایی است که قورباغه‌ها آن را به‌خوبی اجرا می‌کنند. این نوع شنا را احتمالا انسان اولین بار با مشاهده موجودات دوزیستی مثل قورباغه الگوبرداری کرده و البته اسنادی دال بر اینکه قدیمی‌ترین نوع شنایی است که انسان اجرا می‌کرده وجود دارد.

یادگیری این سبک شنا اولین قدم یادگیری شنای حرفه‌ای بوده و به همین خاطر در دوره‌های آموزش شنا ابتدا این سبک را آموزش می‌دهند سپس به‌سراغ یادگیری دوره‌های دیگر شنا می‌روند. شنای قورباغه برای طی کردن مسافت‌های بلند بدون ایجاد خستگی و البته زیرآبی رفتن بهترین نوع شنا است.

هرچند سرعت شناگر در این سبک شنا به‌سرعتی که در سبک کرال سینه دارد نمی‌رسد اما در عوض مانع خستگی بدن شناگر شده و این امکان را برای وی فراهم می‌آورد تا بتواند مسافت‌های زیادی را بدون خستگی شنا کند. با این حال سوال اینجاست که حرکات دست‌وپای شناگر در این سبک چگونه است؟

حرکات دست و پای شنا قورباغه

در شنا قورباغه شناگر ابتدا بدنش همانند یک جسد در آب قرار می‌گیرد. سپس دست‌هایش را از زیر سینه مستقیم و کشیده به جلو برده، به نحوی که کف دست‌ها به‌هم چسبیده باشد. همزمان با این حرکت دست‌ها، لازم است که پاهایی که از زانو در شکم خمیده شده‌اند و کف آنها به‌سمت سطح آب نشانه رفته به صورت تدریجی از هم جدا شوند.

وقتی که زانوها در فاصله 15 سانتی‌متری از هم قرار گرفتند کاملا کشیده شده و کف پاها به صورت عمود بر سطح آب قرار گیرد. این کار باعث می‌شود آب پشت سر شناگر به عقب رانده شود. همینکه پاها به انتهای کشیدگی خود رسیدند باید دست‌ها هم در انتهای کشیدگی خود به‌سمت جلوی بدن رسیده باشند.

سپس دست‌ها و پاها همزمان باهم دوباره به داخل بدن جمع شده و به‌حالتی که قبل از باز شدن داشتند بازگردند. دست‌ها طوری باید جمع شوند که آب کنار بدن شناگر از اطراف بدن کنار زده شده و بدن با این حرکت به‌سمت جلو رود.

هماهنگی حرکات دست و پا در این نوع شنا باهم باعث می‌شود که بدن شناگر جلو رود. البته در تمام مدتی که دست‌ها و پاها حرکت می‌کنند، سر شناگر باید بیرون آب باشد. این سبک شنا به بدن کمک می‌کند که بتواند مدت زمان زیادی بدون خستگی شنا کرده و مسافت‌های طولانی را بپیماید.

آب درمانی واتسو چیست

همه ما تا حدی می‌دانیم که آب خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. به‌همین‌خاطر است که اکثر پزشکان برای افراد در هر سنی آبتنی و آب‌درمانی‌های مختلف را تجویز کرده و هر ساله عده زیادی از انسان‌ها به سمت چشمه‌های طبیعی در اقصی‌نقاط دنیا سرازیر می‌شوند تا از خواص بی‌اندازه آب درمانی بهره‌مند شوند.

جواب کامل آب درمانی واتسو چیست در وبلاگ مستر سوییمر.

یکی از روش‌های آب‌درمانی که جدیدا بسیار متداول شده و از آیین بودا برخاسته است، روش آب درمانی واتسو نام دارد. در این روش آب‌درمانی بدن شخص در آب 35 درجه با حرکاتی موزون رها شده و یک ماساژور قسمت‌های مختلف بدن را ماساژ می‌دهد.

نام آن را رقص التیام‌بخش نیز نهاده‌اند و یکی از بهترین روش‌ها برای بیرون کردن خستگی از بدن و البته تسکین دردهای بی‌پایان است. امروزه این روش آب‌درمانی در کشورهای غربی بسیار رایج شده و تعداد زیادی از بیماران از آن جهت بهبود شرایط بدنی خود بهره می‌برند.

تناسب اندام با شنا

یکی از مفیدترین مزایای آموزش شنا به خصوص شنا قورباغه این است که شما دارای تناسب اندامی بی‌نظیر خواهید شد. به خاطر اینکه شنا یک ورزش بسیار کامل بوده و تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند، در مدت‌زمان کوتاهی باعث حذف چربی‌ها از بدن شده و در عوض تمام عضلات کوچک و بزرگ بدن شما را ورزیده می‌کند.

آیا تناسب اندام با شنا ممکن است؟

بهترین هدیه یادگیری شنا همین تناسب اندامی است که برای شما فراهم آورده و تا همیشه با شما خواهد ماند. حرکات قدرتی و هوازی شنا باعث شده که این ورزش را کامل‌ترین ورزش دنیا دانسته و جزو ورزش‌های مادر محسوب شود.

البته رسیدن به تناسب اندام در شنا مانند هر کار دیگری نیازمند داشتن تمرین مداوم و ممارست فراوان بوده که البته همه ما می‌دانیم این موضوع با یکی دو بار استخر رفتن فراهم نمی‌شود.

489363