نماینده مراغه و عجب شیر خواستار استان شدن شهرستان مراغه شد

نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس گفت: استان شدن شهرستان مراغه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث جایگاه سوخت گیری فرودگاه، کنارگذر مراغه و تکمیل آزادراه مراغه- هشترود از مطالبات مردم مراغه است که انتظار می رود در این سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اقداماتی در خصوص آنها انجام شود
تصویر نماینده مراغه و عجب شیر خواستار استان شدن شهرستان مراغه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی علیزاده عصر امروز در جلسه طرح و بررسی مشکلات مراغه که با حضور سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد:مراغه قطب تولید محصولات کشاورزی است بطوریکه سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود، لذا ضرورت دارد واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در قالب شهرک صنایع غذایی احداث شوند. با اقدامات اولیه ای که صورت گرفته است امیدواریم امسال کلنگ‌ زنی این شهرک اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم مراغه راه اندازی صندوق توسعه کشاورزی در مراغه است که امیدواریم با حل مشکل آورده دولت از محل املاک مازاد جهاد کشاورزی، این صندوق آغاز به فعالیت کند.

وی گفت: استان شدن شهرستان مراغه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ، احداث جایگاه سوخت گیری فرودگاه، کنارگذر مراغه و تکمیل آزادراه مراغه- هشترود از دیگر مطالبات مردم مراغه است که انتظار می رود در این سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی اقداماتی در خصوص آنها انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز عنوان کرد: اگر قیمت خرید تضمینی گندم به قیمت واقعی خود نزدیک باشد از قاچاق آن پیشگیری خواهد شد.

داود اسدیان، بر ضرورت احیا دامنه سهند تاکید کرد و ادامه داد: باید برای حفظ پوشش گیاهی و طبیعت دامنه سهند تلاش و برنامه ریزی انجام شود.

وی افزود: در صورتی که دولت ۲ هزار میلیارد ریال اختصاص دهد با مشارکت بخش خصوصی میتوانیم صندوق توسعه بخش کشاورزی را در مراغه ایجاد کنیم.

پرداخت تسهیلات توسط بانک ها، توزیع آرد و پخت نان، تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی رصدخانه مراغه، تخصیص اعتبار جاده سلامت، تسریع و تسهیل منطقه ویژه اقتصادی مراغه، تکمیل و تجهیز ورزشگاه ۵ هزار نفری مراغه، تخصیص بودجه برای احداث دارالقرآن مراغه از دیگر مباحث مطرح شده توسط فرماندار مراغه در این جلسه بود.

منبع: فارس

488764