وزیر بهداشت: تقریباً ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقریباً ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تولید نیز به اندازه کافی در سطح کشور انجام شده است.
تصویر وزیر بهداشت: تقریباً ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین اللهی ظهر پنجشنبه در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ضمن حضور در شهرستان هشترود و در حاشیه افتتاح سی تی اسکن بیمارستان امام حسین علیه السلام این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سی تی اسکن این بیمارستان به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرفته و قابل ارتقا با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار گرفت.

وی، با اشاره به حضور تمام معاونان وزارت بهداشت در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به سفر رئیس‌جمهور محترم به استان آذربایجان شرقی امروز توفیق یافتیم در خدمت مردم عزیز این منطقه باشیم و ما در وزارت بهداشت با تمام توان و با حضور تمامی معاونین امروز و فردا در تبریز حاضر هستیم.

عین اللهی، ادامه داد: معاونین و مدیران وزارتی امروز ضمن حضور در مناطق و شهرستانها از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می‌گیرند و عصر امروز با حضور تمام معاونان و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمع بندی موارد مطرح شده و اقدامات پیش رو برگزار می‌شود.

وی، از تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان خبر داد و گفت: پروژه‌های متعددی در سطح استان آذربایجان شرقی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا با تخصیص اعتبارات کافی پروژه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افزایش ذخایر دارویی در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال تمام انرژی ما معطوف بر افزایش ذخایر دارویی بوده است چرا که معتقدیم اگر در بحث دارو تنها به موضوع سر به سر اکتفا کنیم با کمبود روبرو خواهیم شد.

عین اللهی، ادامه داد: تقریباً ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تولید نیز به اندازه کافی در سطح کشور انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مقاوم سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا ساختمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را به صورت جدی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و اقدامات مورد نیاز برای مقاوم‌سازی بیمارستانها انجام شود.

منبع: شفقنا

488745