بارش باران های سیل آسا مدارس را تعطیل کرد

مقامات اسپانیا به دلیل باران‌های سیل آسا در جنوب شرق ساحلی که موجب آبگرفتگی زیرزمین‌ها، فرورفتن ماشین‌ها در زیر آب و بسته شدن جاده‌ها شد، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مهدکودک را تعطیل کردند.
تصویر بارش باران های سیل آسا مدارس را تعطیل کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مقامات اسپانیا به دلیل باران‌های سیل آسا در جنوب شرق ساحلی که موجب آبگرفتگی زیرزمین‌ها، فرورفتن ماشین‌ها در زیر آب و بسته شدن جاده‌ها شد، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مهدکودک را تعطیل کردند.

انتظار می‌رود بارش‌های شدید تا پایان روز سه‌شنبه در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده‌اند از جمله بخش‌هایی از مناطق مورسیا، والنسیا و اندلس در بحبوحه هشدار سیل از سوی دولت ادامه یابد.

در شهر کارتاخنا، نیروهای اورژانس برای تخلیه خیابان‌های آب‌گرفته به شدت تلاش کردند. تصاویر تلویزیون محلی نشان می‌دهد که آب تقریباً به طور کامل اتومبیل‌ها و موتورهای پارک شده را در خود فرو برده است.

آژانس ملی هواشناسی گفت که برخی از مناطق در منطقه والنسیا در چند روز شاهد بارش بیشتری نسبت به مجموع شش ماه گذشته بودند.

«روبن دل کامپو»، سخنگوی آژانس ملی هواشناسی، گفت که این باران‌ها می‌تواند به کاهش خشکسالی طولانی مدتی که اسپانیا را مبتلا کرده است، کمک کند، زیرا در مسیر ثبت خشک‌ترین بهار از زمان شروع رکوردها در سال ۱۹۶۱ بود.

دل کامپو گفت که میزان بارندگی در سراسر کشور بین اکتبر ۲۰۲۲ و ۲۱ می سال جاری ۲۸ درصد کمتر از میانگین آن دوره بوده است و میزان بارندگی دو برابر استاندارد مورد نیاز تا پایان سپتامبر برای رسیدن به سطح نرمال بوده است.

486871