لیگ ملت‌های والیبال؛ نخستین شگفتی در گروه ایران رقم‌ خورد

تیم ملی والیبال چین در نخستین مسابقه گروه مردان لیگ ملت‌های 2023 موفق به شکست بلغارستان شد.
تصویر لیگ ملت‌های والیبال؛ نخستین شگفتی در گروه ایران رقم‌ خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها 2023 از امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در گروه مردان آغاز شد.

هفته نخست این رقابت‌ها به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 16 تا 21 خرداد پیگیری می‌شود.

در نخستین مسابقه گروه مردان تیم‌های چین و بلغارستان در شهر ناگویا به مصاف یکدیگر رفتند که چینی‌ها سه بر دو حریف خود را شکست دادند تا در نخستین گام دو امتیاز به دست آورند.

شاگردان پلامن کنستانتینوف در تیم ملی بلغارستان در ست های دوم و چهارم 25 بر 21 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 21 و 15 بر 9 نتیجه را واگذار کردند تا در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها تنها یک امتیاز به دست آورند.

جینگیین ژانگ از چین با کسب 29 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و در تیم بلغارستان نیز الکساندر نیکولوف با کسب 22 امتیاز، بهترین بازیکن شد. داورانی از کشورهای مجارستان و ژاپن قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 14:10 دقیقه به وقت تهران در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها در شهر ناگویا ژاپن به مصاف تیم میزبان می‌رود.

488406