واکنش ترامپ به زمین خوردن بایدن

دونالد ترامپ به ویدیوی زمین خوردن جدید جو بایدن واکنش نشان داده و گفت که نباید درباره قابلیت‌های شناختی این رئیس جمهور آمریکا شوخی کرد.
تصویر واکنش ترامپ به زمین خوردن بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهار نظر را در جریان یک گردهمایی با حضور شان هانیتی، مجری شبکه فاکس نیوز در ایالت آیووا مطرح کرد و این دو در این مراسم به صحبت درباره ویدیوی منتشر شده از زمین خوردن جو بایدن در روز پنجشنبه در یک مراسم اهدای مدرک به دانشجویان افسری آکادمی نیروی هوایی آمریکا پرداختند.

ترامپ در واکنش به این زمین خوردن گفت، این یک "سقوط بد" بود اما بیشتر از این در این مورد صحبت نکرد. هانیتی گفت، ترامپ از حمله به بایدن با دستاویز قرار دادن قابلیت‌های جسمی و ذهنی او ابا داشته اما خود مشکلی با این کار ندارد.

ترامپ اظهار کرد: من از شان هانیتی خواستم با این موضوع شوخی نکند. من گفتم، صادقانه فکر نمی‌کنم شوخی کردن با چنین موضوعی ظاهر خوبی برای شما یا هر کس دیگری داشته باشد.

ترامپ اضافه کرد: "می توانید اگر بخواهید درباره آن صحبت کنید اما من فکر می کنم شما نباید با این موضوع شوخی کنید."

بر اساس ویدیویی که از حضور جو بایدن در یک مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسری آکادمی نیروی هوایی آمریکا در روز پنجشنبه منتشر شد، او بعد از تبریک گفتن به این فارغ التحصیلان هنگام راه رفتن روی صحنه سخنرانی اش به زمین می‌خورد.

کاخ سفید اعلام کرد، حال بایدن بعد از این نقش بر زمین شدنش خوب است. بایدن سپس به یک کیسه شن که روی صحنه سخنرانی قرار داشت به عنوان دلیل نقش بر زمین شدنش اشاره کرد.

بایدن ۸۰ ساله، هم اکنون به عنوان پیرترین شخصی که تاکنون به عنوان رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده محسوب می‌شود. انتظار می‌رود سن و سلامت او یکی از فاکتورهای مهم در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محسوب شود.

ترامپ که در ماه جاری میلادی ۷۷ ساله می‌شود خودش نیز شخصا در سال ۲۰۲۰ بعد از این که ظاهرا در زمان سخنرانی در آکادمی نظامی "وست پوینت" آمریکا هنگام پایین آمدن از یک سرازیری در راه رفتن مشکل پیدا کرد،‌ با سوال هایی درباره وضعیت جسمی خود مواجه شد.

ترامپ روز پنجشنبه در واکنش اولیه خود به زمین خوردن بایدن گفت: "امیدوارم او آسیب ندیده باشد. شما باید مواظب آن باشید چون نمی‌خواهید چنین اتفاقی وقتی که مجبور به پایین آمدن از یک سراشیبی هستید برای شما بیفتد."

ترامپ در ادامه صحبتش در این مراسم ادعا کرد، اگر در سال ۲۰۲۴ دوباره به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، به وضعیت این کشور "سرو سامان داده" و دوباره آن را در عرض شش ماه به نظم برمی گرداند.

ترامپ در صحبتهایش در گردهمایی آیووا در پاسخ به این سوال که برای رسیدگی به معضلات آمریکا شامل بحران در مرز و کاستن از تورم، قیمت‌ها و جرم و جنایت در این کشور چقدر زمان لازم دارد گفت: "من شنیدم که ران دسانتیس فرماندار فلوریدا (رقیب اصلی ترامپ در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان) گفته که به هشت سال زمان نیاز دارد. او قرار است چه کار کند. شما برای این منظور نه به هشت و نه به چهار سال زمان نیاز ندارید. شما تنها به شش ماه زمان نیاز دارید. من گفتم در عرض شش ماه مسائل را به سرانجام می‌رسانم.

ترامپ افزود: "ما حفاری کرده و قیمت های انرژی را پایین خواهیم آورد. وقتی قیمت انرژی پایین بیاید، قیمت کالاهای دیگر هم پایین خواهد آمد و ما مراقب وضعیت خواهیم بود و فورا مرز را خواهیم بست."

488156