تولید ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: امروز بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور تولید می‌شود و وجود این پتانسیل در کشور موجب افتخار است و باعث خوشبختی است که ما در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.
تصویر تولید ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالفضل موتابها در جمع ائمه جماعات سراسر استان‌ قزوین که از مجموعه نیروگاه شهید رجایی بازدید کردند، ائمه جماعت‌ را معتمدان مردم در مساجد و محلات دانست و از آن‌ها خواست با اشاره به فرآیند سخت‌ تولید برق موضوعات مدیریت مصرف را برای شهروندان تبیین کنند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی از ائمه‌ جماعات که صاحبان تریبون در میان‌ مردم هستند خواست تا در کنار آموزه‌های دینی، جامعه را با فرهنگ درست مصرف در همه ابعاد زندگی به ویژه آب و برق‌ آشنا و رعایت این مهم را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه منابع سوخت بی‌نهایت نیست و ما در برابر آیندگان وظیفه داریم تا با مصرف درست، این منابع ارزشمند را برای آن‌ها نیز حفظ کنیم‌، بیان کرد: انتقال این مفهوم به جامعه از طریق امامان جماعت که مورد اعتماد مردم هستند، بهتر و تاثیر گذار تر خواهد بود.

موتابها افزود: بیش از ۹۲ درصد برق مستمر و پایدار کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی همانند نیروگاه شهید رجایی تولید و تأمین می‌شود و هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نفر پرسنل واحدهای مختلف این شرکت را به‌صورت شبانه‌روزی صیانت، نگهداری و راهبری می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور تولید می‌شود و وجود این پتانسیل در کشور موجب افتخار است و باعث خوشبختی است که ما در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گفته موتابها طراحی و ساخت یک نیروگاه هزار مگاواتی سیکل ترکیبی دست‌کم چهار سال زمان‌ لازم دارد و با توجه به اینکه تولید هر کیلووات ساعت برق‌ حدود ششصد دلار هزینه دارد بنابراین ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاهی مانند نیروگاه شهید رجایی نیازمند حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است و این نشان از هزینه‌های بالای ساخت مجموعه نیروگاهی دارد.

488004