«سوران» به زودی روی آنتن

سریال "سوران" به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده به زودی روانه آنتن می شود
تصویر «سوران» به زودی روی آنتن

به گزارش سایت خبری پرسون، قصه زندگی امیر سعیدزاده ملقب به سعید سردشتی، تنها زندانی نجات‌یافته از زندان هولناک کریسکان که در قالب سریالی با عنوان «سوران» به تصویر کشیده شده و روایتی از مبارزه و میهن‌دوستی مردم کردستان است بزودی بر روی آنتن رسانه ملی می رود.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، همزمان با انجام مراحل فنی سریال "سوران" به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، از لوگوی این اثر با طرحی از حمید قدسی هم رونمایی شد.

این سریال ۱۸ قسمتی به نویسندگی عباس ریاحی که دومین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره محسوب می‌شود، در مرحله پس‌تولید به سر می‌برد تا بزودی آماده نمایش شود.

این سریال با اقتباسی آزاد از کتاب "عصرهای کریسکان" نوشته کیانوش گلزار راغب، روایت زندگی یک جوان آزاده‌ کُرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان است که هیچ‌گاه تسلیم نشد.

"سوران" که قصه عشق، مبارزه و میهن‌دوستی مردم کردستان را روایت می‌کند از بازیگران جوان و آینده‌دار این منطقه در ایفای نقش‌های اصلی بهره می‌برد.

عماد خدابخش تدوین "سوران" را برعهده دارد و به صورت همزمان صداگذاری سریال نیز توسط آرش قاسمی در حال انجام است همچنین جلوه‌های بصری و ساخت موسیقی به ترتیب توسط محمد برادران و مسعود سخاوت‌دوست انجام می‌شود.

مهدی نصرتی ایفاگر "سوران" است و حسام محمودی فرید، توماج دانش‌بهزادی، علیرضا جعفری، مریم کاظمی، احمد جعفری، احمد صدفی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی و آسو پاشاپور سایر بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

زنده‌یاد حسام محمودی فرید بتازگی نقش‌آفرینی خود را در این سریال به پایان رسانده بود.

487976