ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

وزیر کشور گفت: لایحه ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان تا زمانی که ما بتوانیم اشتغال پایدار را در مرز‌ها ایجاد کنیم، یک امتیازاتی را برای مرزنشینان ما در نظر می‌گیرد تا از نظر معیشتی مشکلی نداشته باشند.
تصویر ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی وزیر کشور پس از پایان نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پیرو بررسی جزئیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان،گفت: دولت لایحه ای را به منظور ساماندهی تجارت مرزی به مجلس ارائه داده بود که جزئیات این لایحه امروز در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به حمدالله با نقطه نظرات خوبی که در راستای این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد،تقریبا همه مواد این لایحه در کمیسیون تصویب شد.

وزیر کشور با بیان اینکه این لایحه آماده ارائه به صحن مجلس است، ادامه داد: تقویت اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینی از جمله اهداف مهم این لایحه است. این لایحه تا زمانی که ما بتوانیم اشتغال پایدار را در مرزها ایجاد کنیم، یک امتیازاتی را برای مرزنشینان ما در نظر می گیرد که از نظر معیشتی مشکلی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم این لایحه بتواند هم در ساماندهی بهتر تجارت مرزی و هم به آینده اشتغال مرزی کمک کند و مورد رضایت مرزنشینان ما باشد.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این لایحه به توسعه بازارچه های مرزی توجه شده است، گفت: وقتی ما درباره اشتغال مرزنشینان صحبت می کنیم حتما یکی از موضوعات آن معطوف به بازارچه های مرزی است. البته هم اکنون هم ما بازارچه های مرزی داریم که مرزنشینان ما در این بازارچه ها فعال هستند. با این حال این بازارچه ها باید بیش از این فعال باشند و محصولات تولید شده از سوی مرزنشینان در این بازارچه ها به فروش برسد.

منبع: آنا

487510