کلانشهرکرج نیازمند پردیس سینمایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه کرج به عنوان چهارمین کلانشهر کشور نیازمند پردیس سینمایی است، گفت: از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.
تصویر کلانشهرکرج نیازمند پردیس سینمایی است

به گزارش سایت خبری پرسون، «سعید جابری انصاری» شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: احداث پردیس سینمایی با امکاناتی از قبیل سالن های سینما، تئاتر، کتابخانه و بوفه کتاب و شهر کودک مطالبه ۱۰ ساله هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در این استان بوده است که برغم احداث اماکن مشابه در شهرستانهای مجاور، در مرکزیت البرز هنوز این خلا وجود دارد.

وی با اعلام فراخوانی از سرمایه گذاران علاقمند برای احداث پردیس سینمایی در استان اظهار کرد: پردیس سینمایی یک کانون فرهنگی و چتری واحد برای انسجام بخشی فعالیت های فرهنگی و هنری خواهد بود.

جابری انصاری همچنین با اشاره به پروژه نیمه تمام سینما سپنتا در مرکز شهر کرج که با گذشت بیش از ۲ دهه بصورت نیمه تمام رها شده، گفت: وجود پردیس سینمایی - فرهنگی موجب به جریان افتادن نبض فرهنگ در کلانشهر کرج خواهد شد و بسیاری از کمبودها در بحث سرانه های فرهنگی را جبران می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه پردیس سینمایی، می تواند یک مجموعه فرهنگی کامل در مرکز ثقل استان باشد، اضافه کرد: هنوز مرکز واحدی برای فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان وجود ندارد، بعنوان نمونه محلی که علاوه بر تماشای فیلم های روز سینما، سالن تئاتر هم داشته باشد، درکنار آن کتابخانه مرکزی پیش بینی شده باشد و حتی برای کودکان هم فضایی برای مطالعه و اکران فیلم های سینمایی وجود داشته باشد، بعد از ایجاد این بسترها است که می توانیم به اجرای هرچه مناسب تر سیاستگذاری های فرهنگی توجه نماییم.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان البرز با جمعیتی فراتر از سه میلیون نفر، ۳ سالن سینمایی بصورت پراکنده در نقاطی از شهر است آنهم سینماهایی که توسط بخش خصوصی احداث شده و نیازمند حمایت های مضاعف می باشد.

جابری انصاری افزود: سرانه های محدود فرهنگی از یک سو، پراکندگی نامتناسب سینماها در شهرستان ها و مرکز استان از سوی دیگر، موجب کمرنگ شدن کارکردهای اصلی این مراکز فرهنگی شده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس از سرمایه گذارانی که برای احداث یک پردیس بزرگ سینمایی در قلب استان البرز طرح و برنامه داشته باشند استقبال و حمایت می کنیم.

منبع: ایرنا

486785