رئیس اجرایی کارگروه اماکن ناایمن مشهد خبر داد:

ناایمن بودن ساختمان جدید پردیس سینمایی کوهسنگی

رئیس اجرایی کارگروه اماکن ناایمن مشهد اعلام کرد: طبق بازدیدها و ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان این کارگروه از اماکن پرخطر شهر مشهد، ساختمان جدید پردیس سینمایی مهر کوهسنگی جزو مکان‌های ناایمن شناخته شده است.

تصویر ناایمن بودن ساختمان جدید پردیس سینمایی کوهسنگی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، محمدجواد حیدری اظهار داشت: بر اساس دستور دادسرای شعبه یک، کارگروهی با عنوان «اماکن پرخطر» متشکل از کارشناسان سازمان آتش نشانی، نظام مهندسی، اداره کار، مسکن و شهرسازی و دیگر متخصصان امر ساخت و ساز تشکیل شده تا ضمن بازدید از اماکنی که در سطح شهر ساخته شده و یا به بهره برداری رسیده اند، وضعیت ایمنی این بناها را مشخص کند.

وی افزود: برج مهر کوهسنگی از نظر کابل‌هایی که برای سامانه آتش نشانی آن به کاررفته، مورد تایید واقع نشد و جزو اماکن پرخطر شناخته شد که البته چند ماه پیش با دادن اخطار کتبی به سازندگان آن اعلام شد برای دریافت مجوزهای لازم و تاییدیه آتش نشانی، اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری ادامه داد: طبقه ششم این برج نیز هنوز تاییدیه تغییر کاربری به پردیس سینمایی را نگرفته است که از مسوولان پروژه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی انتظار می رود در اولین فرصت ممکن برای دریافت تاییدیه تغییر کاربری اقدام کنند.

وی با اشاره به اعتراضات مالکان برج مهر کوهسنگی در خصوص استقرار پردیس سینمایی در این برج، گفت: اگر قرار باشد ساختمان مهر کوهسنگی جایگزین سینماقدس مشهد شود باید همه ضوابط را رعایت کرده و مجوزهای لازم را بگیرد.

رییس اجرایی کارگروه اماکن نا ایمن مشهد افزود: کارگروه اماکن پرخطر با بازدید از ۱۱ سینمای سطح شهر مشهد، این مراکز را از نظر مباحث ایمنی حریق، ایمنی برق و مقوله معماری ارزیابی کرده و نواقص و مشکلات آنها را به صورت مکتوب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرده است.

حیدری ادامه داد: البته وضعیت ایمنی سینماهای مشهد بحرانی نیست و تنها وضعیت برق سینما آفریقا خیلی خطرناک است که این مساله را قبلا هم اعلام کرده و برای رفع نقائص به متصدیان این مجموعه سینمایی اخطار داده ایم.

وی با بیان اینکه تا پایان مهلت مقرر شده، قصد نداریم اطلاعات و جزییات مربوط به اماکن پرخطر را رسانه ای کنیم، گفت: ما کار را از مجاری قانونی گام به گام جلو برده و تلاش داریم تا بیستم فروردین ۱۴۰۰، که مهلت نهایی رفع نواقص و ارائه تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم است، با آنان مدارا کنیم.

وی افزود: صنوف و اماکنی که در حال تکمیل پروژه هستند باید قبل از اینکه طرح خود را به بهره‌برداری برسانند به سازمان آتش نشانی مراجعه کرده و با رفع نواقص احتمالی، نسبت به ایمن سازی آن و دریافت تاییدیه‌های لازم اقدام کنند.

منبع: ایرنا

278247