واکنش ضرغامی به ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد

وزیر میراث فرهنگی درباره خبر ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد گفت: اصل خبر سرقت فرش‌های سعدآباد و چگونگی سرقت باید روشن شود.
تصویر واکنش ضرغامی به ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد

به گزارش سایت خبری پرسون، در روز‌های گذشته خبری مبنی بر ناپدید شدن تعدادی تخته فرش نفیس و ارزشمند ملی که تصاویر برخی از این فرش‌ها در کتاب «گنجینه تار و پود، مجموعه تصاویر دومین کلکسیون بزرگ فرش جهان» وجود دارد از کاخ سعدآباد منتشر شد.

روز گذشته (یکشنبه) خبری مبنی بر «ناپدید شدن فرش‌های نفیس ساختمان حافظیه سعدآباد در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵» منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای میان افکار عمومی داشت. در توضیحات روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد آمده است: لازم به توضیح است، همان‌طور که در خبر یاد شده آمده؛ ساختمان حافظیه متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و حفاظت از آن در حیطه وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی نیست.

در همین زمینه سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های حفظ بنا‌های تاریخی در جمع خبرنگاران درباره ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد اظهار کرد: گزارش مقدماتی درباره سرقت فرش‌ها از مجموعه سعدآباد داده شده است. این اتفاق در دوره‌های گذشته رخ داده است؛ و آن بخش از سعدآباد در اختیار دستگاه‌های دیگر بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حتما باید اصل خبر سرقت فرش‌ها و چگونگی سرقت اطلاعات کامل روشن شود.

مجموعه ۱۸۰ هکتاری سعدآباد مشتمل بر بنا‌ها و کاخ‌موزه‌هایی است که برخی از آن‌ها در تملک نهاد‌هایی غیر از میراث فرهنگی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

486765