پاسپورت دومینیکا برای افغان‌ها؛ بررسی شرایط و نحوه اخذ آن

شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا برای افغانها چگونه است؟ اخذ این گذرنامه چه مزایایی برای مردم کشور افغانستان به‌همراه دارد؟ دومینیکا از کشورهای شرق دریای کارائیب است که با به‌ رسمیت شناختن گذرنامه اول افراد، برای آنها پاسپورت دوم صادر می‌کند. این موضوع برای مردم افغان می‌تواند بسیار مناسب باشد.
تصویر پاسپورت دومینیکا برای افغان‌ها؛ بررسی شرایط و نحوه اخذ آن

به گزارش سایت خبری پرسون، با در دست‌ داشتن این پاسپورت افغان‌ها می‌توانند به 145 کشور جهان از جمله کشورهای حوزه شنگن بدون اخذ ویزا سفر کنند. این در حالی‌ است که گذرنامه افغانستان تنها امکان سفر به 27 کشور را به افراد می‌دهد.

در ادامه به‌ بررسی کامل پاسپورت دومینیکا، شرایط دریافت، مزایا و هزینه‌ای که مردم کشور افغانستان برای اخذ آن باید پرداخت کنند می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا اخذ پاسپورت دومینیکا برای افغانها توصیه می‌شود؟

از گذشته و به‌ خصوص در سال‌های اخیر اوضاع سیاسی و حتی اقتصادی افغانستان با نابسامانی‌هایی همراه بود و این موضوع سبب شد تا مردم این کشور به ‌فکر پناهندگی و اخذ اقامت کشورهای دیگر بیفتند.

از آنجایی که پناهندگی دردسرهای بسیاری برای این افراد به‌ دنبال دارد، توصیه می‌کنیم سرمایه‌گذاران افغان به‌ فکر راه‌های بهتر مانند دریافت اقامت دومینیکا از گروه بیات باشند.

پاسپورت دومینیکا بسیار کاربردی است و امکان سفر به کشورهای زیادی مانند بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا را برای افراد فراهم می‌کند. افغان‌ها می‌توانند با خرید این گذرنامه حتی موفق به دریافت ای‌ویزا (EVisa) آمریکا نیز شوند.

افغان‌هایی که دارای تمکن مالی هستند می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در کشور دومینیکا پاسپورت آن را دریافت کنند و به‌ اوضاع زندگی خود سروسامان دهند.

این پاسپورت علاوه‌بر امکان سفر به کشورهای دیگر، موقعیت مناسبی برای رشد سرمایه افراد نیز فراهم می‌کند. در واقع با سرمایه‌گذاری روی املاک دومینیکا می‌توان شاهد رشد دلاری ثروت اولیه بود.

مزایای پاسپورت دومینیکا برای افغانستانی ها

پاسپورت دومینیکا برای افغانها می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. زیرا هم از نظر اقتصادی و هم آزادی‌ عمل به آنها امکان رشد خواهد داد. در ادامه با مهم‌ترین مزیت‌های اخذ این پاسپورت برای افغان‌ها آشنا می‌شویم:

عدم نیاز به حضور متقاضی در دومینیکا

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان توسط متقاضی

عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی توسط متقاضی

سفر بدون ویزا به 145 کشور دنیا از جمله انگلیس و چین

امکان درخواست پاسپورت و اقامت برای افراد خانواده توسط متقاضی به‌طور همزمان

سفر بدون ویزا به تمام کشورهای حوزه شنگن

امکان زندگی حداقل تا 6 ماه در کشور انگلستان بدون نیاز به اخذ ویزا

همچنین دریافت ویزای کانادا و آمریکا برای دارندگان این پاسپورت بسیار راحت است.

اخذ پاسپورت دومینیکا برای افغانها چه شرایطی دارد؟

دومینیکا یک جزیره در حال گسترش و توسعه است و به‌‌همین دلیل نیز برای اقدامات خود نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی دارد. البته این جزیره نیز مانند دیگر کشورهای جهان امنیت شهروندان خود را در اولویت قرار داده و از این رو برای مردم کشورهایی مانند کره شمالی و سودان مگر در شرایطی که بیش از 10 سال در آنجا زندگی نکرده باشند پاسپورت صادر نمی‌کند.

شهروندان شمال عراق یا همان شهرهای کردنشین و همچنین روسیه و بلاروس از مارچ 2022 نمی‌توانند برای اخذ پاسپورت این کشور درخواستی ارائه دهند. خوشبختانه در لیستی که دومینیکا برای افراد ممنوع ارائه داده نامی از افغانستان آورده نشده است و از این رو مردم این کشور می‌توانند از 2 روش برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام کنند.

در روش اول افراد می‌توانند از طریق کمک بلاعوض به دولت دومینیکا یا همان پرداخت هزینه به صندوق‌های دولتی برای اخذ پاسپورت اقدام کنند.

راه دومی که پیش روی افغان‌ها وجود دارد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات تاییدشده این کشور است که در نهایت باعث رشد سرمایه آنها نیز خواهد شد.

هزینه پاسپورت دومینیکا برای افغانها

قطعا پس از آگاهی از مزایای و شرایط اخذ این پاسپورت بسیاری از افراد به فکر دریافت آن هستند اما معمولا این سوال نیز به‌وجود می‌آید که قیمت پاسپورت دومینیکا برای افغانها چقدر است؟

در بخش بالا روش‌های اخذ پاسپورت را بیان کردیم و لازم است بگوییم که دریافت پاسپورت در هر روش هزینه‌های به‌خصوص خود را دارد.

متقاضیانی که روش کمک مالی بلاعوض صندوق تنوع بخشی را انتخاب می‌کنند باید حداقل مبلغ 100.000 دلار آمریکا را به‌صورت غیرقابل استرداد به دولت این کشور پرداخت کنند. این هزینه با توجه به قدرت و آزادی عملی که پاسپورت دومینیکا برای تبعه افغان به‌همراه دارد مبلغ ناچیزی به‌شمار می‌آید و معمولا درخواست از این طریق سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و به‌ طور کلی پروژه‌های مورد تایید دولت دومینیکا نیز حدود 200.000 دلار آمریکا باید پرداخت شود.

افرادی که روش دوم را انتخاب می‌کنند علاوه‌بر دریافت حقوق شهروندی و امکان سفر بدون ویزا به‌ بسیاری از کشورها، به‌عنوان سرمایه‌گذار در پروژه‌های مهم دولتی و توریستی نیز شناخته می‌شوند.

این یعنی افراد بدون حتی یک‌بار سفر به دومینیکا می‌توانند در بزرگ‌ترین پرژه‌های ملکی این کشور مانند ساخت هتل هیلتون سرمایه‌گذاری کنند.

لازم به‌ذکر است مراحل درخواست برای پاسپورت، اعتبارسنجی مدارک، درخواست اقامت برای همسر، فرزند و دیگر افراد تحت تکلف نیز خود شامل هزینه‌های جداگانه است.

برای طی درست مسیر اخذ ویزا و آگاهی از مبالغ مورد نیاز برای هر کدام از روش‌های گفته‌شده می‌توانید از مجموعه گروه بیات کمک بگیرید.

دریافت پاسپورت دومینیکا برای افغانها چقدر زمان می‌برد؟

یکی از مزایای مهم اخذ پاسپورت دومینیکا برای افغانها مدت‌زمان کوتاه از درخواست تا صدور گذرنامه این کشور است. این پروسه برای پاسپورت برخی کشورها ممکن است بین یک تا چند سال نیز طول بکشد.

فرایند درخواست تا صدور پاسپورت دومینیکا برای مردم کشور افغانستان معمولا بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد و از این رو افراد زیادی خواهان دریافت این پاسپورت هستند.

جمع‌بندی

پاسپورت دومینیکا برای افغانها چه مزایایی دارد؟ با دریافت این پاسپورت قدرتمند افراد می‌توانند بدون اخذ ویزا به 145 کشور جهان سفر کنند. دومینیکا از کشورهای درحال توسعه است که برای پیش‌برد اهداف خود، اقدام به جذب سرمایه‌های خارجی و صدور اقامت برای افراد می‌کند.

اخذ پاسپورت این کشور از 2 روش کمک مالی بلاعوض به صندوق‌های دولتی و سرمایه‌گذاری در املاک امکان‌پذیر است. فرد با انتخاب روش دوم از نظر اقتصادی نیز پیشرفت می‌کند.

برای اخذ پاسپورت دومینیکا بسته به روش انتخابی باید هزینه‌های متفاوتی نیز پرداخت کرد. در صورت انتخاب صندوق‌های بلاعوض حداقل هزینه لازم 100.000 دلار و برای سرمایه‌گذاری در ملک حدود 200 هزار دلار آمریکا باید پرداخت شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و هموارتر شدن مسیر اخذ پاسپورت دومینیکا می‌‌توانید از مجموعه بیات گروپ کمک بگیرید.

486597