طراحی سامانه اهداکنندگان "اسپرم" و "تخمک" به کجا رسید؟

معاون درمان وزارت بهداشت درباره اقدامات این وزارتخانه جهت طراحی سامانه سراسری مرتبط با اهدا کنندگان "اسپرم" و "تخمک" توضیح داد.

تصویر طراحی سامانه اهداکنندگان "اسپرم" و "تخمک" به کجا رسید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سعید کریمی دوباره موضوع اهدای تخمک و اسپرم در حوزه درمان ناباروری، گفت: هر کدام از این دو موضوع خود مباحث جداگانه دیگری از جمله مباحث حقوقی و شرعی را دارن

وی افزود: کمیته اخلاق وزارت بهداشت موضوعات مرتبط با اهدای تخمک، اسپرم و جنین را پیگیری می‌کند تا به یک دستورالعمل واحد برسیم، موضوعات مرتبط با این امر بسیار پیچیده است و وزارت بهداشت درحال کار بر روی آن است.

او با اشاره به اینکه ثبت جنین و باروری سالم همین حالا هم در فرایندهای بهداشتی_درمانی ثبت می‌شود، اظهار کرد: اما اینکه برای اهدا کنندگان اسپرم و تخمک هم سامانه سراسری طراحی کنیم هنوز اقدامی صورت نگرفته است تا مباحث حقوقی آن مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اهدای اسپرم و تخمک که یکی از راه‌های درمان ناباروری است، نظرات و فتاوی متفاوتی وجود دارد، افزود: موضوع اهدای اسپرم به صورت دستورالعمل ابلاغ شده‌ای که همه مراکز درمانی بر آن صحه بگذارند، رخ نمی‌دهد بلکه بر اساس فتاوی مختلف انجام می‌شود. باید با کمک کمیته اخلاق به یک دستورالعمل واحد برسیم تا موضوعات حقوقی و شرعی کنار یکدیگر قرار گیرند.

486212