نخستین فستیوال سراسری ماکیان زینتی در شیراز

هماهنگ کننده و دبیر علمی نخستین فستیوال سراسری ماکیان زینتی در شیراز گقت: نخستین فستیوال سراسری ماکیان زینتی و کرم میلورم با 150 انواع پرنده در محل دائمی نمایشگاه بین المللی گلستان شیراز برگزار شد.
تصویر نخستین فستیوال سراسری ماکیان زینتی در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، هماهنگ کننده فستیوال سراسری و دبیر علمی همایش رایگان ماکیان زینتی و کرم میلورم گفت: فستیوال بزرگ ماکیان زینتی با 150 پرنده و 56 شرکت کننده برای نخستین بار در محل دائمی نمایشگاه بین المللی گلستان شیراز برگزار شد.
محمد جواد بیات در حاشیه این همایش خاطر نشان کرد: اتحاد تولید کنندگان، ساماندهی بازار فروش، استاندارد سازی تولید انبوه برای صادرات و نیز بازاری امن برای خرید و فروش، برگزاری دوره‌های آمورشی و برند سازی تولید کنندگان از دیگر رویکرد فدراسیون ماکیان زینتی کشور است.
وی با اشاره به اینکه ثبت فستیوال ماکیان زینتی و ایجاد دبیرخانه داائمی در شیراز از دیگر رویکرد فدراسیون ماکیان است، افزود: ایجاد بستر مناسب برای حضور در فستیوال‌های جهانی، راه‌اندازی دفاتر انجمن، ایجاد بستر فروش با موضوع صادرات، نشست‌های هفتگی، نظارت، تولید انواع طیور و ماکیان، توزیع مکمل دام و نیز آموزش تخصصی داوری، مسئول فروش و بازاریابی، استاندارد سازی بسته محصولات صادرات از دیگر اقدامات فدراسیون ماکیان است.
دبیر علمی فستیوال ماکیان زینتی و مدیر مرکز مهارت آموزی سازمان نظام مهندسی در حوزه ماکیان زینتی از ثبت فدراسیون و دفتر مرکز مهارت آموزی کسب درآمد از ماکیان شامل مرغ خروس، شتر مرغ، قرقاول و طاووس پرورش زینتی در شیراز اشاره کرد، و بیان داشت: بیش از 2 هزارو 587 نمونه ماکیان با 180 نژاد رنگ و جود دارد که در ایران 100 تا 150 پرنده تولید می‌شود.
بیات اضافه کرد: به علت نداشتن مرکزی واحد و بی توجهی و بی‌‌‌اعتمادی از سوی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به تولید و صادرات در حوزه ماکیان، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق از ترکیه ماکیان وارد می‌کنند که بازار ایران را با معضل روبه‌رو کرده است.
وی ابراز داشت: راه‌اندازی باغ پرنده، حمایت دولت از تولید کنندگان، فدراسیون ماکیان زینتی قادر به صادرات پرنده و ماکیان به دیگر کشورها است و در نتیجه علاوه بر اشتغالزایی فرصت مناسب را برای مقابله با تحریم‌ها به وجود می‌آورد.

486020