با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار،

ریپل، مالک شرکت متاکو شد

شرکت ریپل با خرید ۲۵۰ میلیون دلاری خود، تبدیل به تنها سهام‌دار استارتاپ متاکو شده است.

تصویر ریپل، مالک شرکت متاکو شد

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت ریپل در حالی که درگیر یک پرونده قضایی با کمیسیون بورس آمریکاست، اقدام به خرید استارتاپ سوئیسی متاکو کرده است تا شبکه فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

خرید متاکو توسط ریپل

شرکت ریپل، سازنده شبکه پرداخت و توکن XRP در هفدهم ماه می سال جاری اعلام کرد که با پرداخت 250 میلیون دلار، مالک استارتاپ سوئیسی بلاکچین متاکو (Metaco) شده است. این استارتاپ در زمینه ارائه خدمات حضانتی مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. با مالکیت این استارتاپ توسط ریپل، این شرکت در زمینه‌های مربوطه، فعالیت خود را گسترده‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر، شرکت ریپل تنها سهام‌دار این استارتاپ سوئیسی است و از مزایای خود برای پیشرفت این استارتاپ استفاده خواهد کرد. با این ادغام، استارتاپ سوئیسی متاکو رشد سریع‌تری را با دسترسی به هزاران کاربران ریپل تجربه خواهد کرد. با دسترسی به کاربران ریپل، سرمایه مورد نیاز برای پاسخ‌دهی به تقاضاهای موجود و منابع لازم برای پاسخ‌ به نیازهای بانکی و موسساتی تامین خواهد شد.

آینده بازار ذخیره دارایی‌های دیجیتال

بر اساس پیش‌بینی شرکت ریپل، ارزش بازار ذخیره دارایی‌های دیجیتال (crypto custody market) تا سال 2030 میلادی به 10 تریلیون دلار خواهد رسید. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که اکثر رهبران مالی در موسسات مالی قصد استفاده از قابلیت ذخیره ایمن دارایی‌های دیجیتال را در سال‌های آتی دارند. برای مثال، بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) در‌حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این قابلیت است. بازار سهام نزدک نیز قصد دارد تا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از سرویس ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود، رونمایی کند.

آشنایی با شرکت متاکو

متاکو یک استارتاپی سوئیسی است که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است. پیش از اعلام این خبر در هفدم می سال جاری، متاکو موفق به جذب 20 میلیون دلار سرمایه در چهار دوره بوده است. محصول اصلی متاکو، پلتفرم دیجیتال هارمونایز (Harmonize) است. متاکو بر توان‌بخشی موسسات مالی و غیر مالی برای انجام عملیات کریپتویی متمرکز شده است. زیرساخت این شرکت به این موسسات اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را ذخیره و معامله کنند، دارایی‌های را توکنی کنند، خدمات سهامداری ارائه کنند و قراردادهای هوشمند (smart contract) را مدیریت کنند.

منبع: تجارت‌نیوز

485822