اجرای طرح «طلبه آماده» در هلال احمر

تازه‌ترین طرح جمعیت هلال احمر با عنوان طرح طاها که مخفف شده «طرح طلبه آماده هلال‌ احمری» به اجرا درآمد.
تصویر اجرای طرح «طلبه آماده» در هلال احمر

به گزارش سایت خبری پرسون، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به استان خراسان رضوی طرح طاها یعنی طلبه آماده هلال احمری با هدف آموزش های تخصصی به طلاب عضو هلال احمر ایجاد شده، آغاز به کار کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در مراسم رونمایی از این طرح که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: طرح طاها یکی از طرح‌های مثبت در جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث و مشارکت طلاب در فعالیت‌های اجتماعی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب بر برنامه‌ریزی مدون و هدفمند و اجرای مستمر این طرح تاکید کرد و افزود: صرفا نباید این طرح را در حد یک نام خلاصه کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی و توسعه این طرح از ظرفیت طلاب در فعالیت امدادی، بشردوستانه و فرهنگی دینی در جمعیت هلال احمر بهرهمند شد.

حجت‌الاسلام‌ المسلمین یونس بخت، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در این‌مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص تیم‌های طاها پرداخت و گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کانون‌های متعددی را در راستای هدف خود یعنی توسعه مشارکت اجتماعی ایجاد کرده است که یکی از این کانون‌ها کانون طلاب است.

وی در ادامه به تشریح نحوء فعالیت طلاب در این کانون‌ها پرداخت و اضافه کرد: کانون‌های طلاب در جمعیت هلال احمر دو سطح عمومی و تخصصی فعال هستند. در سطح عمومی طلاب به فراگیری آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه می‌پردازند و در سطح تخصصی که تیم‌های ‌طاها در این سطح تشکیل می‌شوند، طلاب برای کسب آموزش‌های تخصصی و ارائه خدمات در جمعیت هلال احمر جذب و آموزش می‌بینند.

ارائه فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و فرهنگی دینی سه وظیفه‌ای است که بنا به گفته حجت‌الاسلام‌ و المسلمین بختی اعضای تیم‌های طاها بر عهده دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جوانان هلال‌احمر در پایان از همکاری‌های رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مسئولان استانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به منظور شکل‌گیری تیم‌های طاها قدردانی و ابراز امیدواری کرد این طرح بزودی پس از رونمایی در تهران، در سایر استان‌های کشور نیز آغاز به کار کند.

در حاشیه این مراسم نیز از نشان کانون طلاب و طرح طاها نیز رونمایی شد.

485725