نشست بازبینی نحوه اجرای سند تحول قضایی برگزار شد

در راستای اجرای دستور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه مبنی بر بازبینی برنامه‌های سند تحول قضائی سال ۱۴۰۲ نشستی با حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی و جمعی از مدیران کل ادارات تابعه این معاونت برگزار شد.

تصویر نشست بازبینی نحوه اجرای سند تحول قضایی برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به محورهای اصلی برگزاری این نشست گفت: این نشست با هدف نحوه اجرای سند تحول قضائی در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه تشکیل شد.

فرهاد افشارنیا اذعان داشت: برنامه محور بودن یکی از سیاست‌های مهم معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه است که آن را در قالب برنامه‌های مدون دنبال می‌کند.

وی با اشاره به توجه استراتژی‌های برنامه محور در مسیر مدیریت این معاونت گفت: قبلاً نیز معاونت منابع انسانی قوه قضائیه امور روزمره و سالانه خود را بر مبنای برنامه‌های از پیش تعیین شده تطبیق می‌داد و در حال حاضر به دنبال تطبیق برنامه‌های تدوینی و اجرایی خود در چارچوب اهداف مورد نظر در اسناد بالادستی از جمله سند تحول قضائی است. موضوعی که هم مورد تاکید ریاست قوه قضائیه و هم مورد تاکید و توشیح مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مترقی‌ترین اسناد تحول است.

افشارنیا اظهار کرد: در این نشست شرح اجمالی برنامه‌های مورد نظر در میز تیم مشترک با مرکز پیگیری اجرای سند تحول و با حضور کارشناسان مجرب به منظور شناسایی میزان انطباق و موافقت برنامه‌های سال ۱۴۰۲ با سند تحول قضائی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد تا مشخص شود که چه بخشی از این برنامه‌ها در راستای سند تحول اجرا می‌شود و چه بخشی از آن جزو برنامه‌های عمومی و جاری است.

قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه همچنین خبرداد: به زودی محور انجام امور برنامه‌های استانی مورد نظر این معاونت بر اساس سند تحول قضائی برای معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان‌ها به منظور اجرا ارسال خواهد شد.

افشار نیا با بیان اینکه برنامه‌ها در سه بازده کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است، بیان کرد: عمده برنامه‌های این معاونت در بازه زمانی میان مدت لحاظ شده است و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط همکاران این مجموعه مورد اجرا قرار بگیرد تا میزان پیشرفت برنامه‌ها ارزیابی شود.

قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه همچنین گفت: از اهم این نشست، شرح و تبیین مصداق برنامه‌ها برای اقدامات تحولی منطبق بر سند تحول بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی؛ رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی در این نشست اذعان کرد: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه یکی از معاونت‌های مهم و پرکار با برنامه‌ها و فعالیت‌های وسیع در حوزه ستادی قوه قضائیه است و طبیعتاً قلب تپنده قوه قضائیه حوزه منابع انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با ارائه گزارش مختصری از بررسی روند اجرای برنامه‌ها در مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی نقش کمیته‌های مشترک را برای بازبینی و تعیین شاخص‌ها و گام‌های اجرایی مهم برشمرد.

رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی با بیان اینکه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه یکی از معدود معاونت‌هایی است که برنامه محور است و برنامه ریزی مفصل و دقیقی در نظام سازمانی این معاونت جریان دارد، عنوان کرد: حسب منویات معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بیشترین تاکید در اجرای اقدامات تحولی معاونت مذکور، نگاه مسئله محور و چرخش‌های تحول آفرین است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متن سند تحول احکام برنامه است و خود برنامه نمی‌باشد و کمیته مشترک با رصد و قابلیت کنترل پروژه و داشبورد مدیریتی اطلاعت می‌تواند در اصلاح کاربرها، شاخص‌ها و بازنگری گام‌های عملیاتی و انطباق نظام برنامه‌ها با برنامه‌های سند تحول مثمر ثمر واقع شود.

485696