اخذ آخرین دفاعیات نماینده جنجالی/ پرونده سخنران معروف به دادگاه ویژه روحانیت رفت

قوه قضاییه به پرونده علیرضابیگی که ادعا کرده بود نمایندگان در قبال دریافت خودروی شاسی بلند وزیر صمت را استیضاح نکردند و نیز پرونده شکایت حسن روحانی از رحیم‌پور ازغدی رسیدگی می‌کند.
تصویر اخذ آخرین دفاعیات نماینده جنجالی/ پرونده سخنران معروف به دادگاه ویژه روحانیت رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، در آستانه استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که منجر به جدایی او از این وزارت در روز یکشنبه 10 اردیبهشت شد، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس ادعایی مطرح کرد که چالش‌ها و حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. وی مدعی شده بود؛ در جریان طرح استیضاح قبلی فاطمی‌امین، 70 تا 75 خودروی شاسی بلند توسط وزارت صمت بین نمایندگان و کارمندان مجلس توزیع شد تا این استیضاح رأی نیاورد.

این ادعا از سوی وزارت صمت و برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس تکذیب شد و کمیسیون اصل نودم مجلس و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

از سویی دیگر دادستانی کل کشور رسیدگی به موضوع را از باب حفظ حقوق عامه مورد تأکید قرار داد و علیرضابیگی برای ارائه توضیحات به دادستانی فراخوانده شد.

حالا از قوه قضاییه خبر می‌رسد؛ احمد علیرضابیگی نماینده مجلس پس از تفهیم اتهام، آخرین دفاعیات خود را ارائه داده و در این خصوص قرار تأمین کیفری صادر شده است.

مرکز رسانه قوهق ضاییه در توضیح این خبر اعلام کرده است؛ در پی ادعای بدون سند احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس، دادستانی کل کشور به موضوع ورود و پرونده را برای بررسی به معاونت مربوطه ارسال کرد.

بر اساس گزارش هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به دادستانی کل کشور مشخص شد که ادعای آقای احمد علیرضابیگی فاقد اسناد و مدارک بوده است‌.

بر همین اساس احمد علیرضابیگی به دادسرای تهران احضار و پرونده وی جهت بررسی و تحقیقات به شعبه بازپرسی ارجاع داده شد.

بر اساس آخرین پیگیری‌ها، احمد علیرضابیگی در دادسرا تفهیم اتهام، آخرین دفاعیات از وی اخذ و قرار تأمین کیفری در این خصوص صادر شده است.

تشکیل پرونده برای رحیم‌پور ازغدی در دادگاه ویژه روحانیت

خبر دیگر از قوه قضاییه اینکه؛ پرونده شکایت حسن روحانی از رحیم‌پور ازغدی به دلیل روحانی بودن وی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

این پرونده در پی نامه 19 اردیبهشت حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور سابق کشورمان به قوه قضاییه صورت گرفته است. روحانی در نامه خود خواستار پیگیری حقوقی و رسیدگی قضایی نسبت به اتهامات مطرح شده از سوی حسن رحیم‌پور ازغدی علیه وی و همکارانش شده است.

رحیم‌پور ازغدی در یکی از سخنرانی‌های خود در بحث همزمانی ظاهرسازی دینی و جاسوسی برای دشمنان اسلام و انقلاب، مثال علیرضا اکبری، یکی از مدیران ارشد نظام با سابقه جبهه و جنگ را توضیح داده بود. وی در آن سخنرانی گفته بود: «[علیرضا اکبری] سابقه جبهه و پاسداری هم داشت، معاون وزیر هم بود، 10 سال به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اطلاعات می‌داده است، در ستاد روحانی هم بوده. از این آدم‌ها البته اطراف او [حسن روحانی] زیاد است، خودش [حسن روحانی] مثل اکبری نباشد، اطرافش هستند ...»

بر اساس آخرین خبر اعلامی از سوی قوه قضاییه، پرونده این شکایت از رحیم‌پور ازغدی با توجه به روحانی بودن وی جهت رسیدگی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

تسنیم

485635