چند کار ضروری برای تعمیر پکیج و اسپلیت

با انجام این کار‌ها اولاً سلامت افراد و امنیت محیط تضمین می‌شود ثانیاً جلوی ورود آسیب‌های بیشتر به دستگاه گرفته خواهد شد. مهم‌تر از همه این که خیالتان راحت است که وظیفه تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی به فرد یا افراد متخصصی سپرده می‌شود که سابقه‌ای طولانی و نامی نیک در حوزه تعمیرات پکیج و اسپلیت دارند.
تصویر چند کار ضروری برای تعمیر پکیج و اسپلیت

به گزارش سایت خبری پرسون، هم اکنون پکیج و اسپلیت جزو دستگاه‌هایی هستند که به ترتیب گرمایش و سرمایش اکثر محیط‌های مسکونی، تجاری و ... را تامین می‌کنند. آنچه روز‌به‌روز به تعداد استفاده‌کنندگان از این سیستم‌ها می‌افزاید، تکنولوژی پیشرفته بکار رفته در آن‌ها و عملکرد فوق‌العاده رضایت بخششان است. از آن جایی که همه ما دوست داریم در یک روز شدیداً سرد در محیطی گرم حاضر باشیم و مثلاً روزمان را با یک دوش آبگرم لذت‌بخش شروع کنیم یا از آن طرف در گرمای طاقت‌فرسای تابستان عرق‌ریزان مجبور به تحمل دمای بالای هوا نباشیم، طبیعی است که برای آسایش خودمان هم که شده خانه و زندگی یا حتی محیط کارمان را با این دستگاه‌های گرمازا و سرمازای پیشرفته تجهیز کنیم. منتها باید حواسمان به این موضوع هم باشد که این سیستم‌ها تا یک جایی می‌توانند کار کنند و بهترین شرایط دمایی یا حتی آب گرم مصرفی را برایمان مهیا کنند، در نهایت به رسیدگی، مراقبت و حتی عیب یابی و تعمیر پکیج و اسپلیت نیاز خواهند داشت؛ زیرا به مرور و در اثر استفاده مداوم، مستهلک و کهنه می‌شوند و همین‌طور امکان دارد که خراب شده یا به طور کامل از کار بیفتند. به همین دلیل می‌خواهیم شما را با نکات مهمی که هنگام تعمیر پکیج و اسپلیت باید به آن توجه کنید آشنا کنیم.

۲ نکته به شدت مهم در تعمیر پکیج گرمایشی

اگر متوجه شدید دستگاه پکیج دیواری شما حال و روز خوبی ندارد و همچون سابق کار نمی‌کند، لازم است ۲ نکته بسیار مهم زیر را مدنظر قرار دهید:

اولاً برق دستگاه را قطع کرده و شیر گاز را ببندید؛
ثانیاً از یک تعمیرکار پکیج حرفه‌ای کمک بگیرید.

توجه داشته باشد تعمیر پکیج گرمایشی و حتی عیب یابی آن به تخصص، تجربه و مهم‌تر از همه مهارت نیاز دارد و این‌طور نیست که هرکسی بدون داشتن فاکتور‌های نامبرده شده بتواند در این دستگاه دست ببرد و برای تعمیر آن اقدام کند. بگذارید این‌طور بگوییم حتی باز کردن یک پیچ از هر دستگاهی می‌تواند باعث ورود صدمات جدی به قطعات مهم آن شود، پکیج که دیگر جای خود دارد با آن همه قطعات و اجزای پیچیده و حساسش! با این حال بسیاری از مردم خودشان برای تعمیر پکیج دست به آچار میشوند تا از خرج‌های اضافی جلوگیری کنند. اما جالب است بدانید که در عمده مواردی که افراد بدون دانش فنی اقدام به تعمیرات پکیج می‌کنند، قطعات حساس این دستگاه گرمایشی مانند برد، پمپ، مشعل و مبدل‌های پکیج را خراب کرده و هزینه تعمیر آن را دو چندان می‌کنند؛ زیرا تعمیر پکیج یک کار بسیار تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب انجام شود.

برق دستگاه را قطع کرده و شیر گاز را ببندید

در صورتی که عملکرد پکیج گرمایشی مختل شود و بابت تولید گرمایش یا تامین آب گرم مصرفی به مشکل بخورد، ابتدا باید دو شاخه دستگاه را از پریز بکشید تا برق‌رسانی به آن قطع شود. سپس نوبت به بستن شیر گاز ورودی و شیر ورودی آب سرد می‌رسد. در همین حین ممکن است بوی گاز را در فضا احساس کنید که با باز کردن در‌ها و پنجره‌ها براحتی می‌توانید از شر این بوی آزاردهنده و استرس‌آور راحت شوید!

حالا شیر‌های ورودی پکیج را بررسی کرده و همچنین آب گرم داخل دستگاه را کامل خالی کنید. در نهایت هم محض محکم‌کاری با کمک گرفتن از گیج‌های دما و فشار مطمئن شوید که دما و فشار سیستم روی صفر است.

از یک تعمیرکار پکیج حرفه‌ای کمک بگیرید

در پروسه تعمیر پکیج گرمایشی وقتی خیالتان از باز نبودن شیر گاز و وصل نبودن جریان برق راحت شد باید به فکر پیدا کردن یک تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه باشید؛ یعنی فردی که پیش از هرکاری به فکر تعمیر سیستم گرمایشی باشد و همه تلاش خود را برای تعمیر و ترمیم دستگاه انجام دهد، نه این که فوراً گزینه تعویض قطعات را انتخاب کند که از‎قضا گزینه‌ای پرهزینه‌تر از تعمیرات است! این فرد تعمیرکار با داشتن ویژگی‎های مهمی مانند برخورد خوش، پایبندی به عهد، مسئولیت‎پذیری و ... همه توان خود را می‌گذارد تا کلیه مشکلات و ایرادات دستگاه برطرف شود و دیگر نیاز به عیب یابی و تعمیرات مجدد پکیج نباشد. با همه این‎ها هرچقدر هم که تعمیرکار شوفاژ دیواری کارش را خوب انجام دهد، باز هم امکان دارد که این سیستم گرمایشی پس از تعمیر به هر دلیلی دوباره دچار مشکل شود که در این صورت باید تعمیرکار سریعاً بیاید و دستگاه را عیب یابی و در نهایت تعمیر کند.

از همه این‎ها گذشته اگر وظیفه تعمیر پکیج را به یک تعمیرکار کاربلد و حرفه‎ای بسپارید، خیالتان راحت خواهد بود که نه‎تن‌ها از قطعات اصلی و اورجینال استفاده می‎کند؛ بلکه هزینه دریافتی به‎عنوان دستمزدش نیز کاملاً منصفانه و معقول است؛ بنابراین تعمیر پکیج را تنها از نمایندگی‌ها و مراکز معتبر بخواهید و هیچ‌گاه گول ارزانی قیمت برخی از تعمیرکاران یا تعمیرگاه‌های گمنام را نخورید! یک‌چنین افرادی به جای استفاده از قطعات فابریک و اصلی از قطعات چینی و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و معمولاً همان هزینه قطعات اصل را می‌گیرند؛ اما گاهی نیز ممکن است برای بازار گرمی دستمزد کمتری را دریافت کنند که در هر صورت باز هم به ضرر صاحب پکیج تمام می‌شود.

۲ نکته فوق طلایی که برای تعمیر اسپلیت باید بدانید

به طور کلی تعمیر اسپلیت تهران، شامل تعمیر یا تعویض برد اسپلیت، تعمیر انواع برند‌های کولرگازی اسپلیت (سامسونگ، ال جی، اجرنال و…)، شارژ گاز اسپیلت، پاکسازی فیلتر هوا، شسشتوی قطعات، سرویس کولر گازی اسپیلت، تعمیر فن داخلی، برطرف کردن آبریزش اسپیلت میشود. این کار باید توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های متخصص و مجرب انجام شود. از این رو در تعمیر اسپلیت آنچه باید بدانید و انجام دهید ۲ نکته فوق طلایی زیر است:

سریعاً به یک تعمیرکار اسپلیت ماهر مراجعه کنید؛
حواستان باشد که گارانتی خدمات شامل حالتان بشود.

با در نظر داشتن ۲ مورد گفته شده نه‌تن‌ها سیستم سرمایشی شما به سرعت و توسط بهترین تعمیرکاران عیب یابی و تعمیر خواهد شد؛ بلکه پس از تعمیر نیز بابت اصالت قطعات استفاده شده و به طور کلی کیفیت خدمات دریافتی هیچ‌گونه دغدغه‌ای نخواهید داشت.

سریع به یک تعمیرکار اسپلیت ماهر مراجعه کنید

تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت به دلیل حساسیت و تخصصی بودن موضوع حتماً باید به تعمیرکاران حرفه‌ای و تکنسین‌های ماهر سپرده شود. این افراد آن‌قدری دانش، تجربه و مهارت دارند که کوچک‌ترین مشکلی در دستگاه خنک‌کننده را فوراً تشخیص داده و می‌توانند از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنند. با وجود چنین تعمیرکاران کاربلدی به هیچ‌وجه نباید شخصاً و بدون آگاهی کافی دست به تعمیر و عیب یابی کولر گازی اسپلیت بزنید.

حواستان باشد که گارانتی خدمات شامل حالتان بشود

همان‌طور که گفته شد نکته مهم دیگری که در هنگام تعمیر اسپلیت باید به آن توجه کنید این است که پس از پیدا کردن یک تعمیرکار درست و حسابی، حواستان باشد که گارانتی خدمات شامل حالتان شود. یک چنین چیزی را فقط می‌توانید از مراکز و نمایندگی‌های معتبر تعمیر کولرگازی بخواهید. در این تعمیرگاه‌ها ضمن استفاده از با‌کیفیت‌ترین قطعات و بهترین متد، کلیه تضمینات لازم برای خرابی مجدد قطعات تعویضی و همین‌طور ضمانت اصالت قطعات در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

وقتی که کار به تعمیر پکیج و اسپلیت برسد یعنی این دستگاه‌ها دچار مشکلات جدی شده‌اند و اصطلاحاً کار از کار گذشته است. در چنین شرایطی برای این که جلوی ضرر‌های بیشتر را بگیرید می‌توانید یک‌سری اقدامات به ظاهر ساده، اما شدیداً مهم انجام دهید، از جمله قطع کردن جریان برق دستگاه (چه پکیج و چه اسپلیت)، بستن شیر گاز پکیج، تماس با تعمیرکاران معتبر و کاربلد و غیره. با انجام این کار‌ها اولاً سلامت افراد و امنیت محیط تضمین می‌شود ثانیاً جلوی ورود آسیب‌های بیشتر به دستگاه گرفته خواهد شد. مهم‌تر از همه این که خیالتان راحت است که وظیفه تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی به فرد یا افراد متخصصی سپرده می‌شود که سابقه‌ای طولانی و نامی نیک در حوزه تعمیرات پکیج و اسپلیت دارند. طبیعتاً یک‌چنین افرادی آن‌قدری حلال و درستکار هستند که از قطعات اصل و دارای گارانتی استفاده کرده و دستگاه را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنند.

منبع: فوت و فن

485610