همایش «قند پارسی» برگزار می شود

نخستین همایش «قند پارسی»با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اندیشمندان زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.
تصویر همایش «قند پارسی» برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین همایش «قند پارسی» به همت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از اندیشمندان این حوزه از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در محل تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

عباس محمدیان، مدیر کل تبلیغات و اطلاع‏‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای صیانت از زبان ملی و هویت ایرانی و بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه زبان پارسی، همایش «قند پارسی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اندیشمندان زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

او افزود: زبان پارسی به عنوان زبان ملی و هویت ایرانی و کشورهای فارسی‌زبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از وظایف قانونی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پاسداشت این زبان فاخر و دومین زبان عالم اسلام است که این کار با تشکیل شورای پاسداشت زبان فارسی در سال‏‌های گذشته و فعالیت‏‌های دبیرخانه این شورا در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام شده است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اظهار کرد: در این همایش از «نشان قندپارسی» و اعلان دو محور اصلی همایش با عناوین «خوبان پارسی‌گو» و «زبان مادری» نیز رونمایی خواهد شد.

محمدیان همچنین اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی از کشورهایی که در زمینه پاسداشت زبان پارسی، فعالیت‏‌های علمی و پژوهشی انجام داده‌‏اند، قدردانی خواهد کرد.

484652