واکنش اولیانوف به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ایران

رییس هیات مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات وین در پیامی به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره حل‌وفصل موضوع برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.
تصویر واکنش اولیانوف به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و رییس هیات مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات وین در واکنش به اظهارات اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران در صفحه توییترش نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا یک سخنرانی کلیدی درباره خاورمیانه ارائه کرد. بخش ایران آن گیج‌کننده است. مشخص نیست که او قصد داشته چه پیامی بفرستد.

اولیانوف در ادامه گفت: اگرچه، نشانه طبق اظهارات او، نشانه مثبت این است که گزینه دیپلماتیک هنوز روی میز است.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که سالیوان بامداد جمعه گفت که واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای موضوع برنامه هسته‌ای ایران است.

سالیوان در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که دولت این کشور ماه‌هاست با وجود این که می‌گوید اولویت آن در رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران دیپلماسی است، با گره زدن سرنوشت این مذاکرات به ادعاهای حقوق بشری علیه ایران و ادعای حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین،‌ گفته است که موضوع احیای برجام[توافق هسته‌ای] فعلا در دستور کار آن نیست.

این در حالی است که مقامات ایران گفته‌اند در صورتی که غرب اراده سیاسی لازم را نشان دهد، آماده است توافقی خوب را که در راستای منافع ملی ایران باشد، برای لغو تحریم‌ها و حل‌وفصل موضوع هسته‌ای در وین نهایی کند.

منبع: ایسنا

484145