معرفی برگزیدگان رویداد ملی استاپ موشن

مراسم اختتامیه دومین رویداد ملی «استاپ موشن» برگزار شد.

تصویر معرفی برگزیدگان رویداد ملی استاپ موشن

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم اختتامیه دومین رویداد ملی «استاپ موشن» شاخه انیمیشن سازی در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم نوجوانان برگزیده در هر بخش معرفی شدند.

محسن مشرقی دبیر استاپ‌موشن درباره اتفاقات رخ داده در این رویداد گفت: فروردین 1401 ایده شکل‌گیری استاپ موشن در ذهن ما شکل گرفت. می‌خواستیم کار درستی برای نوجوانان انجام بدهیم. باید رویدادی طراحی می‌کردیم که خلاقانه باشد و در آن کار تیمی حرف اول را بزند. باید کار رقابتی تعریف می‌کردیم و جذابیت و رویاپردازی برای ما مهم بود.

وی اضافه کرد: در نهایت به ایده استاپ موشن رسیدیم. 15 اردیبهشت سال 1401 «نارنجیک» به عنوان کاراکتر اصلی این رویداد شکل گرفت و ادامه مسیر را همراه با مشورت و هم فکری با چهره‌های شناخته شده در عرصه استاپ موشن پیش بردیم.

او با اشاره به برگزاری رویدادهای استانی گفت: در ابتدا سراغ رویدادهای استانی رفتیم و برای استان‌های مختلف کلاس‌های آموزشی و کارگاه برگزار کردیم. باید اشاره کنم که 2140 شرکت کننده در قالب 500 تیم‌از 29 استان کشور در این رویداد شرکت کردند. پس از داوری ابتدایی، به 40 گروه رسیدیم که در اینجا میزبان ‌شان هستیم. این گروه ها از برگزیدگان استانی و مجازی تشکیل شده‌اند. خوشحالم بگویم که به جز 5-6 تیم، بقیه تیم‌ها به واسطه این رویداد وارد دنیای انیمیشن سازی شدند.‌

مشرقی خطاب به نوجوانان حاضر در جلسه گفت: خیلی از شما نوجوانان خلاق که اینجا نشسته‌اید، اولین تجربه انیمیشن سازی خود را داشتید و این موضوع بسیار مهم است، چرا که شما جسارت به خرج دادید‌. به نظرم کسانی که این مسیر را ادامه می‌دهند، برنده‌اند، نه صرفا کسانی که امشب برگزیده می‌شوند.

مشرقی در ادامه با اشاره به اینکه 20 گروه برگزیده مرحله نهایی دومین رویداد ملی استاپ موشن در بازارگاه رویداد در حال ارائه آثار تولیدی خود هستند، تاکید کرد: دومین رویداد ملی استاپ موشن را شورایی تخصصی سیاستگذاری می‌کرد و به آن جهت می‌داد که باید از تمامی زحمات آنها طی برپایی رویداد به‌خصوص در روزهای اخیر تقدیر و تشکر کنم. همچنین گروه داوری ما شامل محمد حسین صادقی، سید مجتبی موسوی و محدثه پیرهادی آثار گروه های برگزیده را ارزیابی کردند که باید از آنها نیز بخاطر حضور و زحماتشان تقدیر و تشکر کنم.

دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن در پایان گفت: موضوع خلاقیت برای ما بسیار مهم بود و بر این موضوع تاکید زیادی هم داشتیم. به نظرم در این رویداد به یک مدلی رسیدیم که در قالب‌های بزرگتر قابل تکثیر است.

حامد علامتی رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر از نوجوان حاضر در رویداد استاپ موشن از حمایت ویژه کانون از دو گروه برتر خبر داد و گفت: از هر استان، دو گروه مورد حمایت قرار میگیرند. این گروه ها باید از هنرستان باشند، چرا که هنرستان برای ما مهم است و موضوعیت دارد.

فروزانفر معاون هنری حوزه هنری نیز در سخنانی کوتاه گفت: کارهایی که من از نوجوانان دیدم بسیار خوب بود و واقعا جای دستمریزاد دارد.

جانباز مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: بنر تبلیغاتی در ورودی محوطه حوزه هنری نصب شده است که روی آن با خوش سلیقگی دوستان ما نوشته شده است: «زندگی مثل استاپ موشن است، تو اگر آبجکت خوبی باشی خداوند انیماتوریشو بلده».

وی ادامه داد: تلقی ما از استاپ موشن این است که نوجوانان یک زندگی کوچک متفاوت را تجربه کنند. بنابراین قرار نیست در استاپ موشن انیمیشن‌ساز شویم که فقط محصول می‌سازد. ما می‌خواهیم بگوییم که با استفاده از انیمیشن، می‌‌توان محصولی ساخت که به درد کشور و جامعه‌مان بخورد.

وی ادامه داد: خوشحالم که امسال از یک شورای سیاستگذاری برخوردار بودیم که در امور بسیار به ما کمک کردند.

براساس این گزارش، برگزیدگان دومین رویداد ملی استاپ موشن بدین شرح اعلام شدند:

جایزه بهترین طراحی صحنه به گروه پژوهش از پرند رسید.

جایزه بهترین روایت به گروه آذرخش از همدان اهدا شد.

جایزه بهترین خلق شخصیت نیز به گروه سما از شهر قدس رسید.

جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به گروه کاریزما و شیخ بهایی اهدا شد. همچنین جایزه ویژه هیئت داوران نیز به گروه ققنوس رسید.

در بخش اصلی رویداد نیز رتبه سوم را گروه آماج دریافت کرد و رتبه دوم گروه افران از اصفهان رسید. رتبه اول نیز به گروه چیتاهای جذاب از همدان اهدا شد.

گروه انیماتور گایز نیز به عنوان بهترین کار تیمی انتخاب شد.

جایزه بهترین روایت نیز به گروه آذرخش رسید.

منبع: تسنیم

484021