خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان ساخته می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: احداث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در دستور کار دولت سیزدهم بوده و ما هم جزو اولویت‌های خود می‌دانیم.
تصویر خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان ساخته می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: برای خوابگاه‌های متاهلی خوشبختانه قانون جهش مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است و در استان‌ها روسای دانشگاه‌ها می‌توانند طی تعامل با خیران نسبت توسعه این خوابگاه‌ها اقدام کنند.

اوبا انتقاد از نبود ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه گفت: بسیاری از دانشگاه‌های کشور به دلیل بی رغبتی صنایع نسبت به تعامل با دانشجویان، مهارت محور نیستند که در برنامه هفتم توسعه به دنبال ایجاد مشوق جهت استفاده صنایع از دانشجویانِ کارورز هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه هرمزگان در بین دانشگاه‌های کشور، گفت: از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی در توسعه آموزش عالی و تجهیز آزمایشگاه‌های استان استفاده شود.

زلفی گل با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان در حال حاضر از طریق تجهیزاتی که دارد، درآمدزایی می‌کند، گفت: تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هرمزگان نیز می‌تواند در خدمات‌دهی به نیاز‌های آزمایشگاهی کشور موثر باشد که بزودی بودجه‌ای از محل تامین صندوق توسعه ملی به این دانشگاه پرداخت خواهیم کرد.

او گفت: در هرمزگان، شهرستان‌هایی که ظرفیت احداث دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دارند را معرفی کنید، چرا که دیگر به دنبال توسعه دانشگاه‌ها به شکل مرسوم گذشته نیستیم بلکه تلاش داریم به سمت توسعه رشته‌های فنی و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

483889