اعتصاب نویسندگان هالیوود بر سر دستمزد

روز گذشته نویسندگان هالیوود بر سر دستمزد به خیابان‌های نیویورک و لس‌آنجلس رفتند و اعتصاب کردند.
تصویر اعتصاب نویسندگان هالیوود بر سر دستمزد

به گزارش سایت خبری پرسون، خیابان‌های نیویورک و لس‌آنجلس روز گذشته صحنه اعتراض صدها نفر از اعضای نویسندگان آمریکا (WGA) بر سر دستمزدها بود؛ نارضایتی‌هایی که ممکن است زیان حدود ۲.۱ میلیارد دلاری سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ را به دنبال داشته باشد.

نویسندگان سینما و تلویزیون هالیوود روز سه‌شنبه اعتصاب و برنامه‌های تلویزیونی آخر شب را تعطیل کردند و اعتراض‌های خود را برای دستمزد بیشتر به مقابل درب استودیوهای بزرگ بردند.

صدها نفر از اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در لس‌آنجلس و نیویورک در نخستین توقف کاری پس از آخرین باری که در ۱۵ سال پیش هالیوود را گریبانگیر زیان میلیاردی کرد، اعتراض کردند.

در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، تعطیلی تولیدات و کاهش دستمزدهای نویسندگان، بازیگران و تهیه‌کنندگان هالیوود و بیکاری آنها، اقتصاد کالیفرنیا را متحمل زیان حدود ۲.۱ میلیارد دلاری کرد.

دانیل تالبوت نویسنده ۴۵ ساله در حالی که اعضای انجمن در مقابل استودیوی فیلم پارامونت (PARA.O) در هالیوود، بیش از ۱۲ ساعت دست به اعتصاب اعتراض‌آمیز زدند گفت: ما خواستار دستمزد منصفانه هستیم و در واقع استودیوها ما را استهزا کردند. ما برای حقوق خود تلاش و مبارزه می‌کنیم.

گروهی به نمایندگی از والت دیزنی (DIS.N)، نتفلیکس (NFLX.O) و دیگر استودیوها اعلام کردند که خواستار دستمزد منصفانه شده‌اند اما طرفین نتوانستند در آخرین لحظه مذاکرات در روز دوشنبه به توافق برسند.

راب لو که به همراه فرزند نویسنده و بازیگرش جان اوون لو به اعتصاب‌کنندگان پیوسته بود گفت که من از نویسندگان حمایت می‌کنم، چرا که ما به عنوان بازیگر به اندازه نویسندگی خود خوب هستیم.

همچنین جیمی کیمل لایو، نمایش امشب با بازی جیمی فالون و دیگر برنامه‌های آخر شب، قسمت‌های جدید برنامه خود را لغو کردند.

بر اساس خلاصه مذاکراتی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده و رویترز صحت آن را تایید کرده، انجمن نویسندگان آمریکا برآورد کرده که افزایش دستمزدها حدود ۴۲۹ میلیون دلار در سال هزینه داشته باشد.

آخرین اعتصاب اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، یکصد روز به طول انجامید.

گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا گفته اعتصاب کنونی پیامدهای عمیق مستقیم و غیرمستقیم به دنبال خواهد داشت. او در کنفرانس موسسه میلکن گفت: ما از آنچه در حال وقع است بسیار نگرانیم چرا که هر دو طرف درگیر بوده و احتمال خطر بسیار است.

منبع: ایرنا

483696