عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

فوق لیسانس و دکترا درصد بالایی از بیکاران کشور را تشکیل می دهند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امروز درصد بالایی از بیکاران جامعه دارای تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکترا هستند و این موضوع خسارت ایجاد می‌کند.
تصویر فوق لیسانس و دکترا درصد بالایی از بیکاران کشور را تشکیل می دهند

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا عباسی عصر شنبه در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید لوازم دیالیز که به مناسبت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه و برتر، با حضور فرماندار اشتهارد و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی البرز برگزار شد، با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: امیداست تمام افرادی که در خط مقدم تولید فعالیت می‌کنند و مجاهدانه برای کشور زحمت می کشند خداوند منان به آنها توانایی عطا فرماید.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم خطاب به آنان بیان کرد: اگر یک مجموعه در راستای تولید سرپا ایستاده است، ما حاصل فعالیت معلمان است، چراکه اگر معلم نباشد این چنین مجموعه‌هایی هم وجود نخواهند داشت.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته عنوان می‌شد هر کشوری که منابع طبیعی، معدن و نفت دارد ثروتمند است، تصریح کرد: اما امروز هر کشوری که جمعیت و نیروی انسانی ماهرِ خلاق دارد ثروتمند است، بنابراین باید تلاش کنیم جمعیت را با برنامه ریزی افزایش دهیم وگرنه ۳۰ سال بعد مانند کشور ژاپن باید نیروی کار از کشورهای دیگر جذب شوند.

وی با بیان اینکه باید در تربیت نیروی خلاق و ماهر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: سالانه در کشور حدود ۶۷ هزار مقاله علمی به چاپ می‌رسد، در جواب باید بگویم درصد کمی از مقالات و پایان نامه‌ها به ما در حل مسائل کمک می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در زمینه چاپ مقالات کشورمان را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم، باید بگویم ۵۰ برابر در این زمینه از آنها کمتر هستیم.

وی با اشاره به کلام حضرت علی (ع) در نهج البلاغه که می‌فرمایند "العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه" دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود، و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد، گفت: اگر از علم به نحو درستی استفاده کنیم، واقعاً به سلطانی می رسیم، این نباشد که نیرویی را تربیت کنیم و در راستای آن بیکاران جامعه افزایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز درصد بالایی از بیکاران جامعه دارای تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکترا هستند و این موضوع خسارت ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی در هر دو مؤلفه ورود کردیم و هم قانون "حمایت از جوانی جمعیت" را با تمام الزامات آن تصویب کردیم و دوم اینکه مصوبه‌ای را با عنوان "قانون جهش تولید دانش بنیان" به تصویب رساندیم.

وی ادامه داد: ما اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و دانش بنیانی را در جامعه توسعه دهیم، ارزش افزوده افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اطراف ما به مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران و تجهیزات آن نیاز دارند و باید ارتقا یابد، متذکر شد: ما امروز تحقیق را برای انتشار مقاله انجام می‌دهیم، در حالی که باید تحقیق در راستای بهبود توسعه انجام شود و دراین راستا ارزش افزوده و خلق ثروت نیز، به وجود می‌آید.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در بخش دیگری گفت: استعمار وقتی به کشوری چشم می‌دوزد، شعار آزادی را مطرح می‌کند و ما برای هیچ فردی محدودیتی ایجاد نمی‌کنیم، اما با ایجاد دغدغه بین مردم و مسئولین، به مردم و جوانان ما فرصت فکر کردن نمی‌دهند و هویت آن جامعه را می‌گیرد.

عباسی با بیان اینکه در دنیا کشورها بعد ملی و بین المللی برای خود تعریف می‌کنند، بیان کرد: به عنوان مثال در زمینه طب کشور چین و هند چه میزان طب ملی و چه میزان طب بین المللی دارد، آنها با یک حرکت خزنده ای کل طب ملی ما را تغییر دادند، وزارت بهداشت و درمان ما ابتدا اولویتش بهداشت است، اما ما اولویت را درمان قرار دادیم و با طب ایرانی و ملی باید یکسری مسائل و مشکلات را حل کنیم تا جامعه ما دچار بیماری نشود و باید در این راستا کمبودها را با توسعه و ارتقا مجموعه‌های دانش بنیان و علمی جبران کنیم.

منبع: مهر

482891