احتمال برقراری ۴ پرواز هفتگی بین ایران و سوریه

وزیر راه و شهرسازی از فعالسازی مناطق آزاد و کاهش تعرفه ترانزیت ایران و سوریه خبر داد و گفت:‌در صورت موافقت ۳ تا ۴ پرواز در هفته بین ۲ کشور برقرار می‌شود.
تصویر احتمال برقراری ۴ پرواز هفتگی بین ایران و سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که برای فعالیت‌های اقتصادی به نهاد مالی که مراودات مالی 2 کشور را انجام دهد نیاز داریم، اظهار کرد: بنا شد از هر دو کشور، بانک عامل طرفین معرفی شود و بر مبنای آن، این دو بانک تعاملات و تبادل بانکی منظور با ارز رایج، مابین دو کشور انجام شود.

وی با بیان این‌که اولویت بعدی در حوزه کریدورهای حمل‌ونقل و توسعه خطوط ریلی، افزود: در حوزه گردشگری (سفر زیارتی و سیاحتی) در صورت موافقت، 3 تا 4 پرواز در هفته تدارک دیده می شود و 50هزار نفر مسافر در سال به سوریه سفر خواهند کرد.

وی تصریح کرد:در حوزه بانک، بیمه، نمایشگاه و ظرفیت‌های مالی مشترک که ارتباطات اقتصادی 2 کشور را تسهیل کند، در صورت تعریف جدید بستر همکاری اتفاق رأی و موافقت داریم.

وزیر راه و شهرسازی از برگزاری نمایشگاه‌ها برای معرفی دستاوردها و محصولات 2 کشور خبر داد و گفت: نظر به این‌که برگزاری نمایشگاه مشترک بر رونق اقتصادی دو کشور اثر شایان توجهی دارد، نسبت به برگزاری نمایشگاه اهتمام داریم.

482369