عکاس مشهور ژاپنی رئیس هیات داوران جایزه «عکس ۵» شد

ناکافوجی عکاس مشهور ژاپنی امسال رئیس هیات داوران چهارمین دوره جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» شد.

تصویر عکاس مشهور ژاپنی رئیس هیات داوران جایزه «عکس ۵» شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» گفت: چهارمین دوره این جشنواره مانند هر سال یکم تیر ماه سال جاری همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی برگزار می‌شود که سه دوره قبلی در موزه سینما برگزار شد اما بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم افتتاحیه این دوره در مکان دیگری برگزار شود که به زودی محل دقیق برگزاری و برنامه‌های ویژه این دوره اعلام می‌شود.

دبیر جشنواره بین المللی «عکس ۵» بیان کرد: امسال رئیس هیات داوران ناکافوجی عکاس مشهور ژاپنی است. سیاست این جشنواره این است که هر سال از حضور یکی از عکاسان مطرح و فیلمساز دنیا برای ارتقای عکاسی استفاده کنیم که سال گذشته ژان میشل فرودون رئیس هیات داوران بود.

وی افزود: ناکافوجی تا به امروز حدود ۱۳ بار رئیس هیات داوران در جشنواره‌های مختلف در سراسر دنیا بوده ولی در ایران برای اولین بار است که این اتفاق رقم می‌خورد.

این مستند ساز در ادامه تاکید کرد: هدف این جشنواره این است که عکاسان ایرانی در کنار عکاسان دنیا خودشان را محک بزنند و هنر عکاسی در ایران بیشتر ارتقا یابد.

وی در پایان گفت: امسال فرانک باکویت از آلمان، آیاکو تاکایشی از فرانسه، لیلی گلستان از ایران، علیرضا شادی زاده از ایران، علیرضا کانجی از ایران، مجید طالبی از ایران، عادل هرویان از ایران، تاهیر عکاس مشهور از ترکیه، ماری زامیونا عکاس ایتالیایی، بهداد نجفی مدیر گالری راگادید و … هیات داوران هستند.

عوامل این جشنواره عبارتند از مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاست‌گذاری، علیرضا شادی زاده شورای سیاست‌گذاری، لیلی گلستان شورای سیاست‌گذاری، لیلی خسرو پناه مشاور هنری، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.

482365