از تایید گرانی مُرغ تا سیمکارت‌های بدون فیلتر برای خارجی ها

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
تصویر امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، همچنین مشروح گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت،‌ محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور، محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات،‌ سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،‌ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ رضا فاطمی‌امین وزیر صمت،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

افزایش قیمت سوخت نداریم/ اگر جایگاهی بگوید کارت سوخت ندارد تخلف است

جواد اوجی وزیر نفت با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد،‌ افزود: در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. ما یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. از مردم می خواهیم زمان مراجعه به جایگاه ها حتما با کارت شخصی خودشان مراجعه کنند.

وی گفت: کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع آوری نشده بلکه تعدادشان کم شده است تا کنترل کنیم. مردم طبق قانونی که مجلس گذاشته باید از کارت سوخت خود استفاده کنند و این کارت ها برای زمانی است که اگر کسی کارتش را گم کرد مشکلی نداشته باشد و از کارت سوخت اضطراری جایگاه استفاده کند. اگر جایگاهی می گوید کارت سوخت ندارد تخلف است.

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت خبر داد و اظهار کرد: ما بر این باور بودیم که چون طرح وزارت بازرگانی وجود دارد و لایحه دوفوریتی سازمان بازرگانی ارائه شده شاید نیازی نباشد، اما وقتی هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس این موضوع را مطرح کردند، امروز در دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد.

لایحه‌ای تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می‌شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت در راستای عمل به بیانات رهبری در زمینه هماهنگی و همکاری و همدلی میان قوا، لایحه‌ای دوفوریتی برای تشکیل وزارت بازرگانی تصویب کرد که همین امروز تقدیم مجلس می‌شود.

وی افزود: مجلس اختیار دارد که هرگونه تصمیم‌گیری درباره تنظیم‌گری بازار داخلی با اخذ طبیعی نظرات کارشناسی داشته باشد. دولت نگاهش این است که در حوزه تنظیم بازار حتماً نیازمند اصلاح ساختار هستیم و ساختار فعلی مناسب نیست و مردم هم از وضعیت رضایت کافی ندارند. این‌که اصلاح ساختار به شکل سازمان یا وزارت باشد اختیار با مجلس است و دولت هم با تشکیل سازمان بازرگانی و هم تشکیل وزارتخانه موافق است.

برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به استان خوزستان

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور ضمن تشریح برنامه های سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان خوزستان در روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ اردیبهشت) گفت: این هفتمین سفر رییس‌جمهور به این استان و دومین سفر هیات دولت است و کثرت این سفرهم به دلیل اهمیت این استان برای رییس‌جمهور است.

معلمان هفته آینده خبرهای خوبی می‌شنوند

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرا رسیدن روز معلم گفت: ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و خبرهای خوب را روز معلم خواهند شنید.

وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی معلمان را پیگیری کرده ایم، ادامه داد: فرآیند رتبه بندی معلمان هنوز تمام نشده است. رتبه بندی مهم ترین و بزرگ ترین تحول تاریخ آموزش و پرورش کشور است که از سال ۱۲۸۶ تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم را ندارد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات بر ضوابطی که وضع کرده کاملا نظارت دارد، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد. خیال مردم عزیز راحت باشد.

وی افزود: شائبه‌ای مطرح شد که اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام‌رسان‌ها ضربه می‌زند. این کار جهت‌گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می شود. دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند.

چرایی تامین سیم کارت‌ بدون فیلتر برای گردشگران/علت کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با سیم کارت‌های بدون فیلتر برای گردشگران تصریح کرد: ما هم‌چنان معتقدیم که باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود.

وی همچنین درباره کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران تصریح کرد: سفر گردشگرانی که از کشورهای آذربایجان داشتیم و شاید دومین منبع گردشگری ما بودند به خاطر عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن خیلی از مرزهای زمینی کاهش یافته است.

واکنش وزیر بهداشت به مرگ یک نوزاد در بیمارستان

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسشی درباره مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار، اظهار کرد: مجموعه وزارت بهداشت و همکاران ما حساس هستند و هرنوع تخلف یا قصوری انجام گیرد با آن مقابله می‌شود. این موضوع هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است و آقای دکتر پازوکی نسبت به اتفاقی که افتاده است سریعاً اقدام کرده‌اند و پیگیری قصور به پزشکی قانونی محول شده است و جزییات این موضوع را باید از آنجا پیگیری کرد.

بسته دولت برای «مهار تورم و رشد تولید» ظرف چند روز آینده نهایی می‌شود

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با ارائه توضیحاتی درباره جزئیات بسته ده بندی دولت برای مهار تورم و رشد تولید،‌ تاکید کرد که ظرف چند روز آینده این بسته پس از اخذ نظر تشکل های تولیدی و اقتصادی غیر دولتی با حضور رئیس جمهور نهایی و ابلاغ خواهد شد.

استیضاح حق مجلس است/ یکشنبه در مجلس پاسخ می‌دهم

رضا فاطمی‌امین وزیر صمت درباره استیضاحش در مجلس گفت: استیضاح حق مجلس است و ما هم روز یکشنبه می رویم و پاسخ می دهیم و معتقدیم فرصت خوبی است برای عموم مردم و مجلس که ابهاماتی که هست برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه از سوی یک نماینده گفته شده بابت منتفی شدن استیضاح قبلی شما به برخی نمایندگان خودرو داده شده است؟ تصریح کرد: اگر یک مورد بود بگویید تا خودم پیگیری کنم چنین چیزی صحت ندارد.

کسانی که کشف حجاب می‌کنند اجازه حضور در برنامه‌های هنری را ندارند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخورد با بازیگرانی که بدون حجاب در مراکز عمومی و هنری حاضر می‌شوند گفت: کسانی که خارج از قانون رفتار کنند، طبق قانون با آنها برخورد می شود. از این رو ما اجازه نداریم به کسانی که کشف حجاب می کنند اجازه حضور در برنامه های هنری بدهیم.

منبع: ایسنا

482364