طنز و پرسش پرسون/ از این ستون به آن ستون فرجی است آقای رئیس کل بانک مرکزی

اگر توافقنامه یا ابلاغیه ای شکل نگیرد چند احتمال شکل می گیرد یا رئیس بانک مرکزی امید به دوام مدیریت خود تا شهریور سال جاری را ندارد یا مدیر عامل بانک ها می گویند از این ستون به آن ستون فرجی است.
تصویر طنز و پرسش پرسون/ از این ستون به آن ستون فرجی است آقای رئیس کل بانک مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس کل بانک مرکزی در نشست با مدیران عامل بانکها اعلام کرده است که بانک های ناتراز و تورم زا تا شهریور فرصت اصلاح دارند. در غیر این صورت برای ادامه فعالیت این بانک ها چاره ای جز تعیین تکلیف و انحلال وجود ندارد.

فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی از فرصت شش‌ماهه بانک مرکزی به برخی بانک‌های ناتراز برای اصلاح اضافه‌برداشت‌هایشان خبر داده و گفته است: بانک‌های ناتراز تا شهریور ماه فرصت دارند تا این معضل اصلی‌شان را که تاثیر نامطلوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی دارد، برطرف کنند.

فرزین همچنین خاطرنشان کرده اسیت که: اگر بانکی همواره ناترازی داشته باشد و در عین حال بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد به ناچار باید به سمت تعیین‌تکلیف و انحلال آن بانک پیش برویم. البته عموم این بانک‌ها دارایی‌های مناسبی اعم از املاک و غیره دارند و لذا هیات‌مدیره این دسته از بانک‌ها ‌باید عزم لازم را برای حل این مشکل فورا به‌کار گیرند.

اکنون چند پرسش و طنز مطرح است:

1.اگر تهدید جدی است باید هر یک از بانک ها با بانک مرکزی برنامه ای قابل پایش در پایان هر ماه داشته باشند تا بدانند چند درصد از ناترازی در پایان هر ماه اصلاح شده و آیا روند بهبودی قابل اطمینان و اتکا است یا خیر؟

2. اگر معلوم نباشدکه برنامه کاهش ناترازی هر بانک طی توافقنامه یا ابلاغیه رسمی صورت نگیرد در شهریور متوجه خواهند شد همان آش و همان کاسه است و باید آش خاله را سر بکشند.

3. اگر توافقنامه یا ابلاغیه ای شکل نگیرد چند احتمال شکل می گیرد یا رئیس بانک مرکزی امید به دوام مدیریت خود تا شهریور سال جاری را ندارد یا مدیر عامل بانک ها می گویند از این ستون به آن ستون فرجی است.

4.اگر رئیس بانک مرکزی واقعا آسیب شناسی کرده چرا مجوز خلق پول هشت برابر را ماهانه یک برابر کم نمی کند تا هم تهدید نباشد و هم اقدام و عملی کرده باشد یا به جای انحلال بانک که دایه گری بانک مرکزی امری نشدنی است که نسبت خلق پول بانک ها را کاهش دهند.

5. اگر افزایش سرمایه بانک ها را موکول به کاهش ناترازی بکند چه اتفاقی می افتد این هم شد پرسش پرسون!

482213