انگلیس:

جنگ اوکراین به سال ۲۰۲۴ کشیده می‌شود

وزیر دفاع انگلیس گفت، جنگ بین روسیه و اوکراین احتمالا در سال آینده میلادی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

تصویر جنگ اوکراین به سال ۲۰۲۴ کشیده می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بن والاس در جریان سفر به شهر واشنگتن دی.سی آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: "من خوشبین هستم که بین امسال و سال آینده میلادی جریان به نفع اوکراین پیش برود و این کشور در موضع قدرت باشد."

والاس با این وجود از اوکراینی‌ها خواست انتظار این را که در این مدت "روسیه با فرا رسیدن یک لحظه جادویی سقوط کند" نداشته باشند.

انگلیس یکی از حامیان اصلی اوکراین بوده که حجم قابل توجهی از تسلیحات سنگین از جمله تانکهای چلنجر ۲ را برای این کشور ارسال کرده است. طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، لندن ۱۰۰۰۰ سرباز اوکراینی را تحت آموزش قرار داده و متعهد به ارائه آموزش به ۲۰۰۰۰ سرباز دیگر در سال جاری میلادی شده است.

برخی از دیگر مقامات غربی از جمله ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو نیز هشدار دادند، جنگ در اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ بروز پیدا کرد ممکن است تا سال‌ها طول بکشد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پیشتر گفت، واشنگتن مصمم به حمایت از کی‌یف " تا هر زمان که طول بکشد" است.

بن والاس در اظهاراتش در روز سه‌شنبه تدارکات کی‌یف برای شروع حمله‌ای جدید علیه روسیه را تحسین کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزیر دفاع انگلیس سه‌شنبه تاثیر رخداد اخیر مربوط به افشای مجموعه‌ای از اسناد اطلاعاتی محرمانه آمریکا در اینترنت را کم‌اهمیت خوانده و گفت، برخی از اطلاعاتی که در راستای آنها منتشر شده، "نادرست و دستکاری‌شده" هستند.

وزیر دفاع انگلیس با این وجود مثالی از این اطلاعات نادرست و دستکاری شده که منتشر شده‌ باشند، مطرح نکرد.

چند روز پیش مقامات اف.بی.آی جک تشیرا، عضو ۲۱ ساله گارد ملی هوایی ماساچوست آمریکا را از بابت اتهام افشای اسناد اطلاعاتی محرمانه در فضای اینترنت دستگیر و او را به نسخه‌برداری و انتقال غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده متهم کردند.

وزیر دفاع انگلیس به خبرنگاران در شهر واشنگتن گفت، در بررسی اطلاعاتی که بر مبنای این اسناد منتشر شده‌اند، متوجه برخی اطلاعات نادرست شده است. او از مردم خواست به دیده تردید به محتواهای افشا شده نگاه کنند.

بن والاس تاکید کرد: "من قصد اظهارنظر درباره بخشی خاصی از این افشاگری را ندارم اما در رسانه‌هایمان مواردی از اطلاعات نادرست قابل توجه یا دستکاری اطلاعات را دیده‌ام. توصیه من به شما این است که آنها را بدون تحقیق و بررسی نپذیرید."

او مدعی شد، این اسناد فاش شده "مطلقا" آسیبی به روابط کشورش با آمریکا وارد نکرده و منجر به تقویت روسیه و یا تضعیف اوکراین در جنگ نخواهند شد.

روزنامه واشنگتن پست با استناد به یکی از این اسناد فاش شده که متعلق به آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بوده گزارش داد که آمریکا پیش‌بینی کرده که "در سال ۲۰۲۳ هیچ تحول میدانی قابل توجهی در میدان جنگ اوکراین برای هیچ کدام از دو طرف اتفاق نمی‌افتد."

481526