نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به قالیباف درباره فرآیند استیضاح وزیر صمت

رئیس کمیسیون اقتصادی در نامه‌ای به قالیباف خواستار بررسی مجدد واصلاح فرایند استیضاح وزیر صمت با قید فوریت شد.
تصویر نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به قالیباف درباره فرآیند استیضاح وزیر صمت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا پورابراهیمی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف خواستار بررسی مجدد فرایند استیضاح وزیر صمت با قید فوریت و دستور فوری مبنی بر اصلاح، ارجاع و ارسال طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین به کمیسون اقتصادی شد.

بنا بر این گزارش استدلال پورابراهیمی در رابطه با این موضوع ارتباط مستقیم محورهای استیضاح وزیر به حوزه کمیسیون اقتصادی بر اساس ماده ۴۸ آیین نامه داخلی مجلس است.

متن نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به این شرح است:

جناب آقای دکتر قالیباف

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام

احتراماً با توجه به طرح سه مورد استیضاح در خصوص جناب آقای مهندس سید رضا فاطمی امین وزیر محترم صنعت معدن و تجارت با ۲۹ محور که به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده است به استحضار می رساند ماهیت اکثر محورهای مذکور طبق جدول پیوست در حوزه‌های نظام توزیع کالا، قیمت گذاری، ارزی، سرمایه گذاری، جریان نقدینگی و ... و مطابق ماده ۴۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مرتبط با کمیسیون اقتصادی می‌باشد.

با شرح فوق و با توجه به ضرورت رعایت آیین نامه داخلی و جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها، امید است با قید فوریت دستور فرمایید نسبت به اصلاح ارجاع و ارسال طرح استیضاح مذکور به کمیسیون اقتصادی اقدام گردد.

محمدرضا پورابراهیمی

گفتنی است طبق ماده ۴۸ آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون اقتصادی برای انجام وظایف محوله در محدوده اقتصاد و دارایی، بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی مطابق ضوابط این آیین‌نامه تشکیل می‌شود.

رییس کمیسون اقتصادی مجلس همچنین در پیوست این نامه با تقسیم بندی و تفکیک مموضوعی محورهای استیضاح وزیر صمت بر ضرورت اصلاح فرایند آن تأکید نموده است.

منبع: ایرنا

481213