انتشار سفرنامه‌ای متفاوت از یک بانوی نویسنده

«الی...» روایت سفر فائضه غفار حدادی به کشور لبنان به زودی منتشر می‌شود.
تصویر انتشار سفرنامه‌ای متفاوت از یک بانوی نویسنده

به گزارش سایت خبری پرسون، انتشارات شهید کاظمی در نظر دارد به‌زودی کتابی از یکی از بانوان نویسنده کشورمان منتشر کند که پیش از این چند کتاب از او درباره دفاع مقدس منتشر شده بود. فائضه غفار حدادی که پیش از این از او کتاب «خط مقدم» درباره زندگی شهید حسن تهرانی مقدم و «خورشید که غرق نمی‌شود»، روایتی داستانی از زندگی شهید محمد شمس منتشر شده بود، این بار باز هم دست به قلم شده و سفرنامه متفاوتی نوشته است که این کتاب هم قرار است توسط نشر شهید کاظمی منتشر شود.

هرچند غفار حدادی پیش از این کتاب دیگری در حوزه سفرنامه‌نویسی داشت و در کتاب «سر بر خاک دهکده»، روایت‌هایش از سفر اربعین 97 را نوشته بود اما ماجرای کتاب «الی...» متفاوت است. این کتاب که ماجرای سفر نویسنده به لبنان است و قصد این سفر هم آشنایی بیشتر با یک خانواده فلسطینی بوده است اما در کنارش نویسنده به نقاط دیگر لبنان نیز سفر کرده و مکان‌های مختلف لبنان از دریچه چشم میزبان فلسطینی را دیده و همین مسئله باعث شده تا سرتاسر سفرنامه بوی فلسطین بدهد.

آن‌ها ابتدا از بیروت در امتداد مدیترانه، به صیدا می‌روند و از میان جنگل و دشت‌های سرسبز به جنوب لبنان و مرزش با سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند و در پارکی به اسم ایران درباره وطنشان گفت‌وگو می‌کنند. در آسمان ملیتا غذا می‌خورند و وارد اردوگاه صبرا و شتیلا می‌شوند و جان سالم به در می‌برند.

در طول این سفر یک هفته‌ای آن‌ها یک نگاه کلی از گذشته و حال سرزمین شامات به دست می‌آورند، از داشته‌ها و نداشته‌هایشان مطلع می‌شوند و ناخودآگاه همه را با ایران مقایسه می‌کنند. فارسی بلد بودن چندنفر از خانواده میزبان و سابقه زیست آن‌ها همزمان در لبنان، ایران و فلسطین، از جمله نکات مهم و مثبتی هستند که سبب می‌شود این سفر کوتاه با شنیدن و لمس تجربه‌های ارزشمند آن‌ها غنی‌تر شود.

«الی...» روایت سفر فائضه غفار حدادی به کشور لبنان و حدود سرزمین‌های اشغالی است که به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برای مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند بعد از انتشار به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه و یا از طریق سایت من و کتاب manvaketab.com و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

منبع: تسنیم

481166