رادیو فرهنگ به استقبال بزرگداشت عطار نیشابوری می رود

جمعه به مناسبت ۲۵ فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری رادیو فرهنگ برنامه های «صدای بال سیمرغ»،«ایل بانگ«،«سی مرغ از سیمرغ» را روانه آنتن می کند.
تصویر رادیو فرهنگ به استقبال بزرگداشت عطار نیشابوری می رود

به گزارش سایت خبری پرسون، جمعه ۲۵ فروردین به نام عطار نیشابوری نام گذاری شده است، برهمین اساس ویژه برنامه ای گفت وگو محور با عنوان «صدای بال سیمرغ» از ساعت15:00 به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ پخش می شود.

در این برنامه با اساتید ادبیات درباره نمادشناسی شعر عطار گفتگو می ش.د، روزه داری در اشعار عطتر نیشابوری محور بحث و گفتگویی دیگری از این برنامه است که به مناسبت ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و در ادامه ارتباط تلفنی با نیشابور برقرارشده و از درباره ویژه برنامه های درحال برگزاری از آرامگاه عطار اطلاع رسانی می شود.

هفت وادی سیرویلوک در بیان دکتر هادی ، گفتگو با دکتر محمدجعفریاحقی،دکتر مهدی حجتی و ... درباره شعرعطار و زمانه ما ازدیگربخش های این ویژه برنامه است.

برنامه«ایل بانگ» نیز در این روز به تهیه کنندگی صادق چراغی از ساعت 20:00 ویژه عطار نیشابوری روی آنتن می رود؛ همچنین ویژه برنامه « از سی مرغ تا سیمرغ» مجموعه برنامه ای نفیس و گنجینه ای ارزشمند با هنرمندی بزرگان و صداهای تا همیشه ماندگار دوبله ی ایران، است که ساعت۵:۳۰ پخش می‌شود این برنامه خوانش ابیات منطق الطیر عطار نیشابوری در قالب روایی_نمایشی است .

منطق الطیر منظومه‌ای از عطار نیشابوری و از برجسته‌ترین آثار عرفانی در ادبیات جهان است که آنرا در سطح مثنوی مولوی میدانند.

فرید الدین ابوحامد محمد ( عطارنیشابوری) ، ازشاعران وعارفان نامی نیمه‌ دوم سده‌ ششم ونیمه‌ اول سده‌ هفتم هجری است و محل تولد او در کَدکَن ازتوابع نیشابور است .

عطّارشاعری توانا وعارفی دانا بود که حقایق رابه سرعت درک می کرد و با زبانی روان، اشعارش را به نظم در می آورد. وی مردی بود که به فصاحت و بلاغت در شاعری معروف است واین خصیصه در وجود او نهفته بود. هر چه می گفت شیوا و رسا بود.

منبع: برنا

480576