موضع جانبدارانه اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در موضع گیری جانبدارانه از رژیم صهیونیستی؛ حملات موشکی اخیر از خاک لبنان و غزه به شمال فلسطین اشغالی را محکوم کرد.
تصویر موضع جانبدارانه اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به حملات موشکی نوار غزه و لبنان به شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی گفت: اتحادیه اروپا چنین اقدامات خشونت آمیزی را به شدت محکوم می‌کند.

وی اظهار کرد: تمامی طرف‌ها را به در پیش گرفتن خویشتن‌داری فرا می‌خوانیم تا تنش موجود بیش از این تشدید نشود و در این برهه آرامش بر منطقه حاکم شود.

بورل در ادامه با چشم پوشی از جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نیز افزود: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما پاسخ آن باید متناسب باشد.

این موضع جانبدارانه اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که مسجد الاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی را به همراه داشته است.

این اظهارات بورل واکنش جنبش جهاد اسلامی را به همراه داشته است.

«خالد البطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت که موضع بورل در محکومیت اقدامات مقاومت که در راستای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی صورت گرفته است را محکوم می‌کنیم».

وی افزود: اقدام مقاومت پاسخی به تعرض های رژیم صهیونیستی، ضرب و شتم تحصن کنندگان در مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از سوی عناصر صهیونیستی است، به نظر می‌رسد که بورل این خبر را شنیده است، اما تصمیم گرفته که آن را نادیده بگیرد.

480002