رونمایی از مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس»

مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» نوشته حجت الاسلام علی رهبر رونمایی شد.

تصویر رونمایی از مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس»

به گزارش سایت خبری پرسون، مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج البلاغه نوشته حجت الاسلام علی رهبر توسط انتشارات کتاب جمکران دوشنبه شب 14 فروردین در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

نهج‌البلاغه به ۱۸ زبان ترجمه شده و در زبان فارسی هم نزدیک به ۱۰۰ ترجمه بر این کتاب نوشته شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه حجت‌الاسلام علی رهبر است که باتوجه به آشنایی با زبان عربی و سال‌ها تدریس نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند برای انس بیشتر و ارتباط‌گیری نسل جوان با این کتاب گران‌سنگ ترجمه و همچنین شرحی بر آن بنویسند و حاصل آن شد کتابی پنج جلدی به نام بر شانه‌های اقیانوس که سه جلد اول مختص خطبه‌های حضرت و ترجمه و شرح آن‌ها و جلد چهارم ترجمه و شرح نامه‌های امیرالمؤمنین است و این مجموعه با جلد پنجم که در برگیرنده حکمت‌های حضرت است و به تازگی به چاپ رسیده کامل شده است.

این برنامه با حضور حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام مهدوی ارفع، دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی؛ حجت الاسلام محمدتقی رهبر، محقق نهج البلاغه و نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام علی رهبر، نویسنده اثر همراه بود.

منبع: برنا

479706